وزیر خارجه ایران با اشاره به نتایج اولیه علت سقوط هواپیمای اوکراینی و اینکه خطای انسانی در زمان بحران حاصل از ماجراجویی آمریکا منجر به این فاجعه شد، ضمن ابراز تاسف به مردم ایران، خانواده جانبختگان و سایر ملتهایی که تحت تاثیر قرار گرفتند،به آنها تسلیت گفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره علت سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در صفحه توئیترش نوشت: « یک روز غم انگیز. نتایج مقدماتی تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران حاصل از ماجراجویی آمریکا منجر به این فاجعه شد.

ما عمیقا متاسف هستیم، پوزش می طلبیم و به مردممان، خانواده همه قربانیان و ملتهایی که تحت تاثیر قرار گرفتند،  تسلیت می گوییم.

ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در اطلاعیه ای با انتشار تحقیقات انجام شده اعلام کرد: هواپیمای اوکراینی صبح چهارشنبه‬⁩ ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام حرکت و در هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی ⁧‫سپاه‬⁩ و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می گیرد که در این شرایط براثر بروز خطای انسانی و غیر عمد، مورد اصابت قرار گرفته است.