سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه، از تنش‌های اخیر واشنگتن با تهران ابراز نگرانی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  فارس، «جیمز جفری» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه، روز شنبه با تعدادی از مقامات ترکیه از جمله «حلوسی آکار» وزیر دفاع و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری این کشور درباره مسائل و تحولات منطقه‌ غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع دیپلماتیک، جفری و کالین شامگاه شنبه در استانبول درباره جدیدترین تحولات میدانی در سوریه و همچنین تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران صحبت کردند.

بر این اساس، در جریان این گفت‌وگوها دو طرف بر لزوم تداوم تماس‌ها بین آمریکا و ترکیه درخصوص توافق دوجانبه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کردند.

به نوشته آناتولی، آن دو همچنین استفاده دیپلماسی را برای ممانعت از ورود موج جدیدی از مهاجران و آوارگان سوری، از مناطق درگیری در ادلب به ترکیه لازم دانستند.

در این دیدار، کالین نگرانی دولت ترکیه از تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران و احتمال دامن زدن آن به درگیری‌های جدید و افراط گرایی در منطقه را به نماینده واشنگتن ابراز کرد.