سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که بغداد به نتایج مهمی درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که کمیته تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به نتایح مهمی دست یافته است.

وی که با خبرگزاری عراق مصاحبه می‌کرد، گفت: «این کمیته پنجره‌ای از پنجره‌های تحقیقات عمیق را برای طرف‌های دیگر باز می‌کند.»

خلف اضافه کرد: «تحقیق درباره ترور المهندس و سردار سلیمانی چه بسا از مرزهای عراق فراتر رود و تحقیقات این کمیته هنوز به پایان نرسیده است.»

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: «کمیته تحقیق درباره ترور المهندس و سردار سلیمانی، گزارش نهایی خود را به نخست وزیر ارائه خواهد داد.»

ارتش آمریکا جمعه (ششم دی ماه) اعلام کرد در حمله تروریستی که به وسیله پهپاد صورت گرفته، سردار سلیمانی را به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی و چند تن دیگر در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

شبکه سی.ان.ان آمریکا چند روز پیش به نقل از منابع عراقی گزارش داده بود که که مقامات عراق تحقیق در مورد ترور شهیدان سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی،  و ابومهدی المهندس،  را آغاز کرده است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق ریاست تیم تحقیق را برعهده دارد و از نیروهای امنیتی در فرودگاه بغداد بازجویی کرده است.