نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا دیپلماسی بلد نیست، گفت: از وزارت خارجه می‌خواهیم که سریعا سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری امروز در خطبه‌های نمازجمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا دیپلماسی بلد نیست و تنها چپاول ثروت و خودکامه‌گری می‌داند، اظهار داشت: آمریکا یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خود را انجام داد و دست به ترور سردار سلیمانی زد در حالی که وی مانند یک شهروند عادی به عراق سفر کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: آمریکایی‌ها فکر کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت در هم شکسته خواهد شد اما خودشان دیدند که چه جمعیت عظیمی در تشییع این شهید و شهدای مقاومت شرکت و  آمریکا را محکوم کردند. 

وی با اشاره به تهدید آمریکا به حمله به 52 نقطه از خاک ایران، ادامه داد: سپاه عزیز به مهم‌ترین پایگاه نظامی آنها یعنی عین الاسد حمله کرد و آنها هیچ غلطی نکردند و الان هم اعلام می‌کنیم که اگر کوچکترین تخطی نمایند و اگر به یک نقطه حمله کنند ما 10 نقطه را هدف قرار می‌دهیم.

 صفایی‌بوشهری  با بیان اینکه خواست آمریکا تضعیف سپاه و نظام است، گفت: دشمنان می‌خواهند با علم کردن حادثه سقوط هواپیما، سپاه را تخریب و تضعیف کنند اما تمامی مردم ایران حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

وی استان بوشهر را کانون مبارزات ضداستعماری دانست و تصریح کرد: این استان دارای تاریخ بسیار باشکوه و از همه مهم‌تر بصیرت و استعمارستیزی است و هرگاه دشمن از طریق جنوب ایران قصد حمله داشت، بوشهری‌ها نگذاشتند و طعم شکست را به آنان چشاندند.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم معرفی سرداران شهید استان بوشهر به نسل جوان و جهانیان، اضافه کرد: استان بوشهر کانون مبارزات ضداستعماری و محل فرهنگ ولایت‌مداری و بزرگی است و باید خود ما این را قدر بدانیم. 

وی خاطرنشان کرد:  انگلیس می‌خواست استان بوشهر را به حاشیه برده و نیروی آن را به تحلیل ببرد اما علما و بزرگانی چون علامه بلادی آن حماسه‌های بی‌نظیر و به یادماندنی را به پا کردند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات اخیر در جمع معترضین، یادآور شد: انگلیس خبیث و عقب‌افتاده که هنوز به شکل شاهنشاهی اداره می‌شود، بعد این سفیر می‌آید در میان تجمع و عکس می‌گیرد که از نظر سیاسی نامطلوب است.

خطیب جمعه بوشهر عنوان کرد: ما مردم بوشهر به خوبی انگلیس را می‌شناسیم و به همین خاطر از وزارت خارجه می‌خواهیم که سریعا سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند چون کشورهایی چون انگلیس و آمریکا جز خیانت نمی‌دانند، مگر می‌شود با انگلیس مذاکره کرد؟ تمام باطن انگلیس خباثت است؛ چه جنایت‌هایی در نقاط مختلف انجام داده است.

وی ابراز کرد: فرانسه و آلمان هم چون انگلیس ذاتی سراسر خباثت دارند و قصد دارند در پوشش مذاکره و صلح ایران را بازی بدهند، ما تقاضا داریم دولت در برخورد با این سه کشوری که اخیرا نشان دادند چه موضعی دارند جدیت به خرج دهد، نمی‌شود با این خائنان مذاکره کرد، بلکه باید با مقاومت و برخورد قاطع با آنان برخورد شود و اگر این بار کوتاه بیاییم باز هم سفارتخانه آنان لانه جاسوسی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر قدردانی کرد.