حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران و خطبه‌های مهم ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد.

پوشش بین المللی گسترده خطبه‌های نماز جمعه تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماز جمعه این هفته تهران، امروز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و با حضور گسترده مردم برگزار شد.
مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها که شامل دو بخش عقیدتی و سیاسی بود، به بیان نکات مهمی در رابطه با مسائل و تحولات اخیر از جمله ترور سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام موشکی سپاه، حادثه هواپیمای اوکراینی و ادعای آمریکایی‌ها در حمایت از مردم ایران پرداختند.
برگزاری نماز جمعه این هفته به امامت رهبر انقلاب و خطبه‌های ایشان بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بین‌المللی داشت به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از آنها مانند راپتلی، روسیاالیوم، فرانس24، الجزیره، المیادین و المنار به پخش مستقیم آن اقدام کردند.
بازتاب حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با ادعای اینکه این نماز جمعه در زمان بحرانی برای ایران برگزار شد، نوشت رهبر معظم ایران بعد از هشت س ال مجددا امامت نماز جمعه این هفته تهران را برعهده گرفتند.
وبگاه روزنامه کانادایی «گلوب اَند مِیل» گزارش داد: «[آیت‌الله] خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ امامت مراسم نماز جمعه را برعهده داشت و در آن زمان اسرائیل را یک "غده سرطانی" خواند و به تمام کسانی که با آن مقابله کنند وعده حمایت داد. او همچنین درباره هرگونه حمله آمریکا به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای هشدار داده و گفت آمریکا خسارتی ده برابر خواهد دید».

 شبکه انگلیسی «بی. بی. سی» نیز به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر معظم ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.

خبرگزاری فرانسه با جلب کردن توجه مخاطبان خود به امامت مقام معظم رهبری بعد از هشت سال در این فریضه دینی، ادعا کرد اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است و ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

رویترز در خبری به تصاویر تلویزیونی از حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری اشاره کرد نوشت، تلویزیون ایران صف‌های طولانی مردم و اتوبوس‌هایی که آنها را از نقاط مختلف تهران [به مصلی] می‌رسانند، نشان داد که از صبح برای حضور آمده‌اند.

 وبگاه السومریه نیوز  خطبه‌های امروز رهبر انقلاب پس از گذشت هشت سال از آخرین نماز جمعه ایشان را «سرنوشت‌ساز» توصیف کرد.

بازتاب خطبه‌های نماز جمعه رهبر انقلاب

شبکه الجزیره با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه، از قول ایشان گزارش کرد که سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، سیلی به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود.

وبگاه شبکه «بلومبرگ» به بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخته و نوشت او «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

آسوشیتدپرس نیز با انعکاس لحظه‌به‌لحظه خطبه‌های مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: «ترامپ، دلقکی است که تظاهر می‌کند حامی ایرانی‌هاست اما به آنها خیانت خواهد کرد... حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا بود».

این خبرگزاری همچنین افزود که رهبر انقلاب، کشورهای غربی را ضعیف‌تر از آنچه که بتوانند ایرانی‌ها را به زانو دربیاورند، توصیف کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با تأسی از بیانات رهبر انقلاب درباره نیروی قدس سپاه، تیتر «رزمندگان بدون مرز» را برای این نیرو انتخاب کرده و نوشت: «[آیت‌الله] خامنه‌ای گفتند نیروی قدس باید به عنوان یک سازمان انسانی شناخته شود. [آنها] رزمندگان بدون مرز [هستند]».

بخش انگلیسی شبکه «تی.آر.تی» ترکیه نیز گزارش داد رهبر معظم ایران تاکید کردند  آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، یکی از ایام‌الله است.

تی.آر.تی همچنین به نقل از ایشان افزود: «ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است... حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند».

خبرگزاری رویترز نیز به بیانات مقام معظم رهبری درباره توافق هسته‌ای و انتقاد از کشورهای اروپایی توجه کرده و نوشت ایشان اروپایی‌ها را در موضوع برجام غیرقابل اعتماد دانستند.

وبگاه روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه امروز، آمریکا را «قدرت متکبر زورگوی عالم» توصیف و تاکید کرد که ایران با حمایت خداوند توانست به آمریکا سیلی بزند.

این روزنامه همچنین حضور گسترده تهرانی‌ها در این فریضه دینی را برجسته کرده و نوشت ده‌ها هزار نمازگزار شعار [مرگ بر آمریکا] سر می دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در جمله‌ای استنباطی به نقل از رهبر انقلاب نوشت حادثه تلخ هواپیمای [اوکراینی] نباید بر شهادت [سردار] سلیمانی سایه بندازد.