کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه بارش برف در لرستان ‌تا 35 سانتی‌متر، در چهارمحال و بختیاری ‌تا 45 سانتی‌متر، در ارتفاعات شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نوار غربی اصفهان، ‌تا 55 سانتی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی بارش‌تا پنجشنبه؛ تا 60 سانتیمتر برف در استان ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهزاد سوادکوهی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا با بارش برف در استان‌های تهران، البرز، زنجان، قم، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و راننده‌ها در ترددهای شهری و  جاده‌ای، احتیاط را در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: امروز در اغلب مناطق کشور بارش  برف و باران داریم و به تدریج از بعدازظهر بارش‌ها به جنوب شرق کشور کشیده می‌شود.
سوادکوهی افزود: روز دوشنبه از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌یابد ضمن آنکه در استان‌های واقع در سواحل خزر بارش برف و باران داریم.
کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا همچنین در استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و همچنین یزد، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و از سه‌شنبه بعدازظهر سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود، بر این اساس در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز، دریای خزر و سپس شمال‌شرق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.
سوادکوهی ادامه داد: روز چهارشنبه این سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال است که در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف است.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و شمال فارس خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه بارش برف در لرستان ‌تا 35 سانتی متر، در چهارمحال وبختیاری ‌تا 45 سانتی متر، در ارتفاعات شمال خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس و نوار غربی اصفهان ‌تا 55 سانتی متر‌ و در بوشهر و مناطق مرکزی فارس تا 20 میلی متر پیش‌بینی می‌شود.

سوادکوهی بیان کرد: روز پنجشنبه ‌ بارش برف در نیمه شمالی فارس و ارتفاعات لرستان‌ تا 40 سانتی متر و در ارتفاعات ایلام و شمال خوزستان ‌تا 30 سانتی متر، پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ در روز پنج‌شنبه در استان‌های شمال‌شرق و شرق کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود در استان‌های واقع در جنوب و جنوب‌شرق کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت ضمن اینکه در ارتفاعات زاگرس مرکزی روز پنج‌شنبه بارش برف داریم.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: پنجشنبه ‌بارش برف گاهی همراه با کولاک در ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی‌ تا 30 سانتی متر‌ و رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد شدید در نیمه جنوبی بوشهر و نیمه شرقی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، لرستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و شمال خوزستان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ از فردا تا پایان هفته جاری دما در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد و هوا سرد می‌شود.

سوادکوهی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، همچنین بعدازظهر سه‌شنبه در تهران بارش پراکنده داریم و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مجدداً برف وباران میهمان تهرانی‌ها خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 6 درجه و 2 درجه زیر صفر خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا شهرکرد و زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.// فارس