تل‌آویو برای ارتقای سامانه‌های پدافندی خود از بیم موشک‌های مقاومت، چند صد میلیون دلار بودجه در نظر گرفت.

جروزالم‌پست:تل‌آویو از ترس موشک‌هابه فکر تقویت پدافند موشکی افتاده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 بعد از واکنش دقیق ایران با موشک های نقطه زن و پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه به تجاوزهای مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، تل‌آویو به فکر تقویت پدافند موشکی افتاد.
وبگاه روزنامه «جروزالم‌پست» امروز (دوشنبه) گزارش داد «موشه کهلون» وزیر دارایی و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل روز یکشنبه توافقی را برای اعطای بودجه‌ای به ارزش دو میلیارد شِکِل (بیش از ۵۷۰ میلیون دلار) به ارتش جهت ارتقای ظرفیت مقابله با حملات راکتی و موشکی امضا کردند.
این بودجه که به عنوان مقدمه‌ای برای بودجه نظامی سال ۲۰۲۰ ارتش رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده، تامین موشک‌های نقطه‌زن، پهپادهای میان‌رده و آتش‌بارهای پدافند موشکی را برعهده دارد.
به نوشته جروزالم‌پست، ارتش رژیم صهیونیستی ذیل بودجه نظامی امسال، که با شعار «آمادگی و تغییر» تدوین شده، مبالغ چشمگیری را برای پر کردن کمبودها در چندین حوزه مهم از جمله نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و ارتقای توانمندی تهاجمی تمام نیروها در مقابل «دشمنان غیرمتمرکز» اختصاص می‌دهد.
پیشتر  این رژیم به بهانه شلیک شدن چهار راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های جنوب فلسطین اشغالی، چندین سامانه پدافندی «گنبد آهنین» در نزدیکی غزه مستقر کرد.// فارس