عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه مشکلات مردم بی‌عدالتی معیشتی و فساد برخی افراد است نه اصل انتخابات و موضوع تایید صلاحیت‌ها، گفت: بهتر است مسئولان دولتی آدر غلط به مردم ندهند.

مجلس دهم وکیل‌الدوله بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی شهریاری با اشاره به مصادیق مجلس قوی و ضرورت رفع نواقص مجلس فعلی، گفت: متأسفانه مجلس دهم یکی از ناکارآمدترین مجالس در ادوار گذشته بود.
وی با اشاره به دلایل ناکارآمدی مجلس دهم، افزود: ایجاد و تشکیل سه فراکسیون سیاسی در مجلس دهم باعث شد تا همه چیز منتهی به نظر و دیدگاه فراکسیون مستقلین شود که در حقیقت این فراکسیون، بین فراکسیون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار گرفت و تعیین کننده بود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای فراکسیون مستقلین مواقعی به یک سو و مواقعی به سویی دیگر می‌غلتیدند و هیچ وقت نشد که این مجلس مانند مجالس گذشته که دو فراکسیون داشت و حائز یک اکثریت و یک اقلیت بود، تصمیم‌گیر و تأثیرگذار باشد.
نمایندگان مجلس دهم وکیل‌الدوله بودند

شهریاری تصریح کرد: متأسفانه مجلس دهم بیشتر از اینکه نماینده مردم باشد، رنگ و بوی یک مجلس وکیل‌الدوله را داشت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمایندگان در پیشگاه ملت برای وظایف نمایندگی خود سوگند یاد می‌کنند، گفت: نمایندگان سوگند می‌خورند تا از قانون اساسی محافظت کرده و تابع ولایت مطلقه فقیه باشند و از حقوق مردم دفاع کنند و لذا این شاخص‌ها در مجلس دهم کمرنگ بود.

شهریاری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید مجلسی باشد که نمایندگان آن مؤمن، انقلابی، جهادی و کارآمد باشند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم باید پرچم عدالت را در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برافراشته نگه دارند.

رئیس جمهور آدرس غلط ندهد

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم نباید از رویارویی با جامعه جهانی هراس داشته باشند و این نمایندگان باید به راحتی بتوانند لوایح استعماری را رد کنند.

شهریاری با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم باید از حقوق ملت دفاع کنند، بیان کرد: قطعاً اگر مجلس انقلابی روی کار آید، در پی آن دولت انقلابی هم روی کار خواهد آمد و این مسئله قطعاً به حل کامل مشکلات مردم منتهی خواهد شد چراکه تنها یک مجلس انقلابی می‌تواند کشور را به سمت پیشرفت هدایت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی افراد دلایل ناکارآمدی در زمینه حل مشکلات معیشتی را به انتخابات و رد صلاحیت‌ها گره می‌زنند، گفت: این افراد در این زمینه آدرس غلط می‌دهند. رئیس جمهور ابتدا صحبت‌هایی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کند و بعد عنوان می‌کند که مردم باید در انتخابات حاضر شوند که این یک نگاه دوسویه است.
وی با بیان اینکه نمی‌شود در یک لحظه هم از شورای نگهبان انتقاد و هم مردم را به انتخابات تشویق کرد، اظهار داشت: وقتی رئیس‌جمهور چنین حرف‌هایی را می‌زند، باید به این مسئله توجه داشته باشد که ممکن است در انگیزه افراد برای مشارکت در انتخابات تأثیر بگذارد.

مشکل مردم با بی‌عدالتی است نه تائید صلاحیت‌ها

شهریاری با بیان اینکه قطعاً حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند مشکلات را حل کند، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات مردم بی عدالتی معیشتی، رانت خواری و فساد برخی افراد است و آنان مشکلی با اصل انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها ندارند و بهتر است که مسئولان آدرس غلط ندهند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مردم می‌بینند برادر رئیس‌جمهور، بردار معاون اول رئیس جمهور، دختر فلان وزیر و یا داماد فلان وزیر دچار فساد هستند و اختلاس می‌کنند، احساس می‌کنند که کسی به فکرشان نیست و مسئولان باید مراقب حرف‌ها و کارهایشان باشند.//مهر