«پوست» را می‌توان محصول تلاش برای ارائه نسخه‌ای بومی از ژانر وحشت در سینمای ایران دانست. فیلمی متکی بر ظرفیت داستان‌ها و افسانه‌های بومی که با محوریت یک روایت عاشقانه، تجربه‌ای تازه در سینمای ایران را به سرانجام رسانده است.

عکس دو برادر نابغه در جشنواره فجر امسال + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امتیاز بهمن و بهرام ارک اما تنها طراحی داستان و کارگردانی فیلم «پوست» نیست که حضور آن‌ها در نشست رسانه‌ای پس از فیلم و کیفیت مواجهه‌شان با اصحاب رسانه، به‌وضوح نشان از ظهور استعدادهایی تازه و در عین‌حال محجوب در سینمای ایران داشت.
برادران ارک برخلاف بخش عمده‌ای از فیلمسازان جشنواره که حین حضور در نشست‌ رسانه‌ای آثارشان سوالات انتقادی را برنمی‌تابیدند و بعضاً با تندی پاسخگوی اصحاب رسانه بودند، بسیاری از انتقادات را پذیرفته و در تشریح ابهامات موجود درباره فیلم از هیچ توضیحی دریغ نکردند و تن به اعتراف به اشتباه هم دادند!
تصویری که شب گذشته و در قالب نشست رسانه‌ای فیلم «پوست» در حافظه اصحاب رسانه ثبت شد، تصویر دو فیلمساز جوان، مستعد، خلاق و مهمتر از همه دوست‌داشتنی بود که نه فقط ادعایی درباره داشته‌های‌شان ندارند که انگیزه بالایی برای بیشتر داشتن و کامل‌تر کردن سبک و سیاق فیلمسازی خود دارند.

بهمن و بهرام ارک که فیلم «پوست» را به زبان ترکی و با بهره‌گیری از ظرفیت بازیگران بومی منطقه زندگی خود مقابل دوربین برده‌اند، لااقل روی کاغذ شانسی برای عبور سلامت از هزارتوی اکران در سینمای ایران ندارند، اما ای کاش «پوست» در بهترین شرایط ممکن روی پرده برود تا این دو کارگردان جوان، با انگیزه‌ای دوچندان بتوانند برای فیلم دوم خود دورخیز کنند،‌ فیلمی که در لابه‌لای نشست پرشور فیلم «پوست» بهمن اشاره‌ای کوتاه به آن کرد اما از بیان جزییات بیشتر درباره آن خودداری کرد.

در میان مخاطبان جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، حتماً کم نیستند آن‌ها که از همین امروز منتظر رونمایی از فیلم بعدی این دوقلوی دوست‌داشتنی در سینمای ایران هستند.