ایرنا: ابومهدی روز قبل به من اطلاع داد که سردار سلیمانی فردا به عراق می آید و به او جواب دادم که نیاید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یرنا - «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر درباره جزییات گفت و گوی پیش از عملیات شهادت سردار سلیمانی گفت که از ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی خواستم که به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاع دهد که به عراق نیاید.
العامری امروز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العهد عراق افزود که ابومهدی روز قبل به من اطلاع داد که سردار سلیمانی فردا به عراق می آید و  به او جواب دادم که نیاید و المهندس گفت که این کار برای او دشوار است، به او جواب دادم که به حاج قاسم بگوید العامری قبول نمی کند.
وی افزود: من به ابومهدی گفتم که اگر به سردار سلیمانی اطلاع ندهید که نیاید خیانت محسوب می شود.
العامری گفت: من آن موقع از او عصبانی شدم و به خاطر برادری میان ما این موضوع من را به شدت ناراحت کرد.
العامری در رابطه با علاقه خود به ابومهدی المهندس گفت: شهید ابومهدی دو روز پیش از آغاز تظاهرات در عراق از من خواست که به دیدار خانواده خود در ایران برود و مخالفت کردم و این در حالی بود که او از سه ماه پیش از تظاهرات خانواده خود را ندیده بود و این موضوع همچنان در قلب من مانده است و سنگینی می کند.

دبیرکل سازمان بدر گفت: ابومهدی المهندس آرزوی شهادت در راه خدا داشت و او بیش از چهل سال به این آرزو عشق ورزید و از هر راهی به سمت آن حرکت کرد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تعدادی از رزمندگان عراقی و سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده انجام شد.