معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق رای را نباید راحت کنار گذاشت، گفت: به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم.

جهانگیری: از 2 خرداد 76 مردم بلد شدند حرف خود را پای صندوق رای بزنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم آغاز بیست و ششمین سالروز انتشار روزنامه ایران با بیان اینکه زنان جامعه برای فرصت های جدید وفعالیت های اقتصادی و سیاسی بیشتر از دیگران تلاش می کنند، اظهار کرد: زنان می توانند جامعه را اخلاقی تر، مولدتر و توسعه یافته تر کنند. موسسه ایران که از فرصت حضور زنان برخوردار است،  این ویژگی ها را دارد. موسسه ایران و ایرنا از افتخارات حوزه ارتباطاتی و فرهنگی هستند که دولت و نظام از آنها استفاده کرده اند. روزنامه ایران هر روز شکوفاتر شده است.

وی ادامه داد:  برای عبور از بحران ها، ظرفیت‌های مختلفی داریم که یکی از این ظرفیت ها در عرصه ارتباطات است که باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد. اما چگونه می توان از ظرفیت رسانه در شکل گیری افکار عمومی و بالا بردن قدرت انتخاب، مشارکت، نقد و نظارت بر فعالیت های مدنی و سیاسی استفاده کرد؟ رسانه ها می توانند میدان گفت‌وگو و نقد باشند و هم منشاء ترویج خشونت، نفرت افکنی و جعل خبر و تخریب بنیان های اخلاقی جامعه. با انبوهی از مشکلات رسانه ها مواجه ایم که با همت اهالی مطبوعات و انجمن های صنفی و علمی باید برای اصلاح مشکلات گام برداریم تا خروجی فعالیت رسانه ای تقویت تفاهم، همبستگی و امید در جامعه باشد و سرمایه اجتماعی تقویت شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه چه کنیم که صدای مردم و  منتقدان به درستی منتقل شود؟ تصریح کرد: هم شنیدن حرف واقعی و هم طرح کردن آن در جامعه مشکل شده و سرعت انتشار و قبول اخبار جعلی بیشتر شده است. اقدامات این دولت با دولت های گذشته قابل مقایسه نیست آن هم در شرایط تحریم اما حتی برای مسئولین طرح این اقدامات دشوار است، زیرا احساس می شود جامعه این اقدامات را راحت نمی پذیرد. روزنامه نگاران  باید به آینده ایران فکر کنند و قدرت شنیدن و دیدن در جامعه، نخبگان و نهادهای حاکمیتی را تقویت کنند. باید برای رهایی از بیماری اختلال ارتباطی، کار جدی انجام شود، زیرا در شرایط اختلال ارتباطی،  بی افق شدن جامعه، هراس از آینده و ناامیدی رواج پیدا می کند. هرکس به فکر  ایران است، باید در راستای اصلاح اختلال ارتباطی اقدام کند.

 

جهانگیری افزود: رسانه باید اعتماد جامعه را بدست آورد، زیرا اعتماد مهمترین سرمایه رسانه و کشور است. صداقت در گفتار و رفتار مهمترین عامل کسب اعتماد است. رسانه های متکی به اعتماد جامعه و نخبگان نیاز کشور است. در  شرایطی که رسانه های داخلی اعتماد را بدست آورند، آنها  مرجع جامعه می شود. دولت به دنبال این نیست که مجموعه تبلیغاتی برای خود درست کند زیرا مهم این است که مجموعه  ایران و ایرنا اعتماد جامعه و نخبگان را جذب کند تا تاثیرگذار باشند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی نتیجه انتخابات بوده است، خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید از آن دفاع کرد. صندوق رای را نباید راحت کنار گذاشت، زیرا مردم بلد هستند چگونه حرف خود را پای صندوق رای بزنند. در گذشته از جمله 2خرداد76 گفته می شد نتیجه انتخابات از پیش مشخص است اما مردم یاد گرفتند چگونه حرف خود را پای صندوق رای بزنند.

وی تاکید کرد: ما باید از انتخابات دفاع کرده و در انتخابات مشارکت کنیم، زیرا دفاع از انتخابات، دفاع از منافع ملی است و طرف های انتخابات نسبت به حضور رقیب خود در انتخابات حساس باشند و از نبود رقیب در انتخابات گلایه کنند. ما به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم و امیدوارم انتخابات دوم اسفند با حضور خوب مردم برگزار شود.//ایسنا