در حالی که روزنامه‌ کارگزاران از ارگان حزب اتحاد ملت خواست تاریخ را وارونه روایت نکند، یک روزنامه اصلاح‌طلب از نفرت میان این دو حزب خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه سازندگی در سرمقاله خود با اشاره به نوشته سردبیر نشریه صدا (ارگان حزب اتحاد ملت) مبنی بر اینکه کارگزاران هرجا بدون ائتلاف با جناح چپ عمل کرده شکست خورده، از جمله سال 78 و 84، نوشت: باید به این عضو که در انتخابات مجلس پنجم، کارگزاران تازه متولد شد و در غیاب مجمع روحانیون مبارز که در واکنش به رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده بود، ضمن آنکه توانست در جناح راست تفرقه و اختلاف بیندازد، یک اقلیت قوی و پر زور را به مجلس فرستاد. اقلیتی که هم صدایش برنده‌تر از «اکثریت لیست امید مجلس دهم» بود و هم اقداماتشان مفیدتر. اقلیتی که امید را برای خلق دوم خرداد 76 زنده کرد. پس از این باب سوال این است که آیا

موفق نبود؟

همچنین عجیب است که آقای روح، تجربه سال 84 را فراموش کرده باشد که حزب مشارکت با راهبرد «جمهوری‌خواهی» آقای مصطفی معین را از باب اختلاف‌افکنی کاندیدا کرد در حالی که همه هشدار دادند او رای ندارد. در همان سال آقای هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی شانس‌های بیشتری از او داشتند. با این حال حزب متبوع‌ ایشان با شعارهای ساختارشکنانه وارد انتخابات شد. مصطفی معین رد صلاحیت شد و کمتر از چند روز با حکم حکومتی رهبری به انتخابات بازگشت. چی شد آن شعارهای ساختارشکنانه؟ انتخابات برگزار شد و ایشان نه تنها در رتبه اول قرار نگرفت بلکه نفر دوم یا سوم هم نشد. این در حالی بود که آقای سید محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با روزنامه شرق، تاکید کرده بود که بی‌شائبه‌ای و نگرانی آقای معین در دور اول انتخابات پیروز است و رئیس جمهور بعدی ایران می‌شود.

اما آقای معین نتوانست آرای اکثریت را از آن خود کند و بعد از هاشمی‌رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد، مهدی کروبی، باقر قالیباف، در رتبه پنجم قرار گرفت.

این در حالی بود که دولت، دولت اصلاحات بود  و مشارکت حزب در قدرت اما این حزب و آقای معین که خلاف‌نظر دیگران پا به انتخابات گذاشته بودند توان مجاب کردن مردم را نداشتند.

شما به عنوان یک کنشگر سیاسی مخیر به این هستید که در انتخابات شرکت بکنید یا نکنید؛ لیست بدهید یا ندهید؛ بر بوق تحریم بدمید یا ندمید؛ ناامیدی را ترویج بکنید یا نکنید؛ اما نمی‌توانید تاریخ را وارونه روایت کنید و روز را شب جا بزنید. در این که مردم نا امید هستند و دلخور شکی نیست اما بهتر است به جای آنکه سوارموج نا امیدی و دلخوری مردم شوید،‌ برگردید و ببینید در چند سال گذشته چه در مجلس و چه در شهرداری چه کردید؟ آقای عارف رئیس فراکسیون امید یکی از اعضای هیئت موسس حزب مشارکت بود، چرا او و فراکسیون امید که با حمایت آقای خاتمی به مجلس راه یافتند،‌ این‌چنین منفعل بودند در حالی که جمع قابل توجهی از اعضای مجلس را همراه داشتند؟ پاسخ صادقانه به این پرسش‌ها و پرسش‌های مشابه و نیز عذرخواهی از مردم،‌ ممکن است. البته ممکن است- درصدی از اعتبار از دست‌رفته‌ شما را بازگرداند. در غیر این‌صورت با وارونه جلوه  دادن تاریخ هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در همین حال روزنامه اصلاح‌طلب هفت صبح با اشاره به حضور کارگزاران در رقابت انتخاباتی و رفتار تحریم  حزب اتحاد ملت نوشت: اکثر زعمای اصلاح‌طلب درباره ارائه لیست از سوی کارگزاران و سایر احزاب اصلاح‌طلب فعلا سکوت پیشه کرده‌اند اما انتقادات پراکنده‌ای هم از این تصمیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. در این زمینه محمود صادقی، نماینده فعلی مجلس توئیت کرده: «بیانیه کارگزاران سازندگی بار دیگر ذات فرصت طلبانه اولیگارشی مدعی اصلاح‌طلبی را آشکار کرد.»

یادآور می‌شود دو حزب اتحادملت و کارگزاران در شورای شهر تهران نیز با یکدیگر کش و قوس دارند که از جمله در تعیین شهردار نمود پیدا کرده است.

 

لینک محتوا

اشتراک گذاری

نظرات بینندگان

ایمیل

  

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲

  

عناوین این صفحه

لحظات سرنوشت‌ساز در سوریه و یک فرصت طلایی!(یادداشت روز)

کیهان و خوانندگان

اولاً، ثانیاً، ثالثاً و...!(گفت و شنود)

پایان حضور آمریکا در منطقه شروع شده است

به چه کسانی نباید رأی داد!(نکته)

دوئل دو حزب پدرخوانده اصلاح‌طلبان بر سر تحریم یا شرکت در انتخابات(خبر ویژه)

با محبوبیت زیر 10 درصد معلوم است که زیر میز انتخابات بزنند(خبر ویژه)

رفتار شترمرغی اصلاح‌طلبان برنامه قبلی است نه سردرگمی(خبر ویژه)

پربازدید ترین

پربحث ترین

لحظات سرنوشت‌ساز در سوریه و یک فرصت طلایی!(یادداشت روز)

به چه کسانی نباید رأی داد!(نکته)

اولاً، ثانیاً، ثالثاً و...!(گفت و شنود)

اخبار ویژه

جنگنده 24 میلیون دلاری عربستان ساقط شد/آل‌سعود از مردم یمن انتقام گرفت!

5 پرسش اقتصادی از رئیس‌جمهور

جاسوسی از مراکز علمی، دستاورد پسا برجام!

حیرت ناظران جهانی از تاب‌آوری ملت در برابر غول وحشی آمریکا

«سامسونگ» و «ال‌جی» با قاچاق سازمان‌یافته تولیدکنندگان ایرانی را زمین‌گیر کردند

اصلاح‌طلبان فعلاً 5 لیست