رئیس‌جمهور گفت: در ماجرای بنزین متاسفانه برخی تا صبح یکشنبه تردید را نشر دادند تا رهبر انقلاب در بیاناتشان تصریح فرمودند و شرایط هم غروب همان روز عادی شد و دوشنبه هیچ مشکلی نداشتیم. مشکل ما روز شنبه و یکشنبه بود که دوشنبه مساله تمام شد.

روحانی: در ماجرای بنزین برخی تا صبح یکشنبه ذهن مردم را مشوش کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن روحانی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد جریانی در کشور به صورت کاملا هدفدار در مقابل هر آنچه که شما وعده دادید ایستاد تا مانع تحققش شود الان هم با استراتژی نقد دولت وارد کارزار انتخابات شده و نارضایتی مردم را فرصتی برای خود می‌داند؛ از شما می‌خواهیم به مردم بگویید چه کسانی در داخل برجام را همسو با ترامپ و نتانیاهو به بن بست کشاندند؛ چرا ممنوعیت ها و حصرها باقی ماند؛ چرا آماری از کشته های آبان نداریم؛ چرا به اعتماد و سرمایه اجتماعی با پنهانکاری در واقعه هواپیمای اوکراینی آسیب زدند؟ چرارقابت‌های انتخاباتی را  تبدیل به رقابت های درون جناحی کردند؟، گفت: واقعیت این است که همه ما یعنی احزاب و جناح‌ها باید از این ذهنیت خارج شویم که یک جناح باید کشور را در اختیار داشته باشد. همه احزاب و جناح‌ها در حد خود حق دارند. معنی ندارد در کشور یک جناح حاکم مطلق باشد؛ اینکه به نفع کشور نیست.

وی ادامه داد: اینکه شما می‌فرمایید برخی به اعتماد مردم لطمه زدند همینطور است و باید این اعتماد را برگردانیم؛ در آبان علامتی داده شد که علامت غلطی بود. در غروب جمعه و صبح جمعه که بنزین با نرخ جدید اعلام شد، ما هیچ مشکلی نداشتیم تا ظهر و عصر اما در غروب یک حرکت‌هایی شروع شد و علامت این بود که در این حرکت توافق همگانی نیست و این موضع اختلافی است؛ یعنی شکاف حاکمیتی را القا کردند که برخی فکر کنند یک عده موافق و برخی مخالف هستند؛ در این راستا برخی طرح چند فوریتی دادند و ذهن مردم مشوش شد اما در این حوزه تنها تصمیم دولت نبود و این تصمیم در شورای عالی هماهنگی اقتصادی اتخاذ شده بود و هر سه قوه رای داده بودند و رهبری تایید کرده بودند و همه با هم در کل نظام تصمیم اتخاذ کردند. 

وی افزود: متاسفانه تا صبح یکشنبه این تردید را نشر دادند تا رهبر انقلاب در بیاناتشان تصریح فرمودند و شرایط هم غروب همان روز عادی شد و دوشنبه هیچ مشکلی نداشتیم. مشکل ما روز شنبه و یکشنبه بود که دوشنبه مساله تمام شد.

رئیس جمهور گفت: در زمینه هواپیمای اوکراینی یک اشتباه موردی رخ داد و آنقدر این اشتباه عجیب بود که آدم باورش نمی‌شد که اگر کسی به من می‌گفت این اشتباه بوده باور نمی‌کردم که چطور شد ما در جنگ بودیم، ما پدافند هوایی را می‌شناسیم؛ من خودم پدافند هوایی را می‌شناسم و این حادثه در تاریخ ایران رخ نداده است که در پایتخت کشور و در روت پروازی خطا شود؛ این خطا برای همه عجیب بود؛ لذا تا بازرسی کردند و به نتیجه برسند باید یک مقام مسئولی به ما اطلاع می‌داد که البته ما تخمین‌هایی زده بودیم اما در عین حال آن مقام باید می‌گفت و این کمی طول کشید. 

وی ادامه داد: ممکن بود این خبررسانی تسریع شود و پنجشنبه غروب اعلام می‌شد. این مساله لطمه زد اما به نظر من تعمدی در کار نبود که اعتماد مردم لطمه بخورد و همان نیرویی که برای ما در تاریخ افتخار آفریده از مردم عذرخواهی کرد و من هم این نیرو را ستایش می‌کنم که هم در داستان شهادت سردار سلیمانی پاسخ قاطع داد و هم در این اشتباه از مردم عذرخواهی کردند. بنابراین نباید بگذارید این گونه حوادث به انسجام ما لطمه بزند.

روحانی افزود: حزب، جناح و رقابت خوب است؛ ما باید در زمان انتخابات رقابت کنیم و  هر که برنده شد همه کمک کنیم؛ اشکال ما این است که بعد از انتخابات هم رقابت را ادامه می‌دهیم که اشتباه است. نباید به مردم بگوییم اشتباه کردید و ما به شما گفتیم به این آقا رای ندهید.  این اشکال کار ما است که باید رفع کنیم. شرایط ما شرایطی است که باید همه در برابر دشمن با هم باشیم.