تیم فوتبال استقلال که نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی برابر نماینده عراق به پایان برده بود، در دومین دیدار برابر تیم الاهلی عربستان تن به شکست داد.

تیم خسته استقلال فقط بدشانس بود؛ الاهلی پرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در روز نخست هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شامگاه امروز دوشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه جابرالحمد کویت میزبان تیم الاهلی عربستان بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم حریف به پایان رسید. ارسلان مطهری (۲۲) برای استقلال و سلمان الموشر (۱۶ و ۲۹) برای الاهلی گل زدند.
حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی(۶۱ زکریا مرادی) ، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری (کاپیتان)، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی(۷۷ مرتضی تبریزی) مردانی بودند که برای استقلال به میدان رفتند.
آبی های تهران در شرایطی این دیدار را آغاز کردند که چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و یا بیماری در اختیار نداشت و فرهاد مجیدی ناچار شد تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند و با دستانی خالی به مصاف تیم قدیمی الاهلی برود.
با شروع بازی دو تیم نمایش پایاپایی داشتند اما این تیم الاهلی بود که در دقیقه ۱۶ از روی نقطه پنالتی به گل برتری رسید. سلمان الموشر این ضربه را برخلاف جهت حرکت حسینی به گل اول بازی تبدیل کرد.
با این حال چند دقیقه بعد مدافعان استقلال اشتباهی را مرتکب شدند که ارسلان مطهری بهترین استفاده را از آن کرد و با توپ ربایی توانست در دقیقه ۲۲ گل تساوی را به ثمر برساند.
در دقیقه ۲۹ تیم الاهلی از ضعف خط دفاعی استقلال استفاده کرد و توسط سلمان الموشر به گل دوم رسید. در این صحنه زکی پور از بازیکن حریف جا ماند تا مهاجم الاهلی با پاسی عرضی سلمان الموشر را در موقعیت دروازه خالی قرار دهد و این بازیکن دومین گل خودش و الاهلی را به ثمر برساند.
در دقیقه ۳۹ پاس رو به عقب وریا غفوری درون محوطه جریمه الاهلی به آرش رضاوند رسید که این بازیکن قصد عبور از مدافع حریف را داشت که برخوردی با وی صورت گرفت و داور کره ای اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را وریا غفوری در دقیقه ۴۱ زد که دروازه بان الاهلی توپ را مهار کرد.
شروع نیمه دوم با حملات پرتعداد استقلال همراه بود و شاگردان فرهاد مجیدی تلاش کردند تا گل خورده را جبران کنند و کار را به تساوی بکشانند اما تا دقیقه ۶۰ تلاش های آنها راه به جایی نبرد تا مجیدی نخستین تعویض خود را انجام دهد و زکریا مرادی را به زمین بفرستد.

8ap7y2V2x6gs
حملات استقلال تا پشت محوطه جریمه حریف صورت می گرفت اما برای نزدیک شدن به دروازه کم دقتی بازیکنان اجازه ایجاد خطر را نمی داد. مجیدی در دقایق پایانی مرتضی تبریزی را هم به زمین فرستاد تا شاید بتواند بازی را به تساوی بکشاند.
در دقیقه ۸۷ این دیدار ارسلان مطهری با شوتی زیبا و دیدنی گل دوم را برای استقلال به ثمر رساند اما کمک داور این دیدار این گل را به دلیل آفساید محمد دانشگر مردود اعلام کرد. بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند تصمیم داور درست نبوده است.
استقلال که در دیدار اول برابر الشرطه عراق به تساوی رسیده بود با این شکست یک امتیازی باقی ماند. تیم الوحده امارات در دیگر دیدار این گروه برابر الشرطه عراق به برتری یک بر صفر رسید تا نمایندگان ایران و عراق یک امتیازی باقی بمانند و نمایندگان امارات و عربستانی چهار امتیازی شوند.