عربستان سعودی هشت شهروند خود را به اتهام جاسوسی محاکمه کرد

ادعای دادگاه عربستان علیه ایران ؛ حکم 8 نفر جاسوس صادر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دادگاه جنایی عربستان سعودی علیه هشت شهروند عربستانی که ریاض ادعا کرده با سازمان اطلاعات ایران در ارتباط بودند، حکم صادر کرد.
به گزارش وبگاه خبری شبکه «العربیه»، در جلسه علنی در دادگاه یادشده و با حضور دادستان کل عربستان، متهمان، وکلای آنها،‌ نزدیکانشان و نمایندگانی فعال در زمینه حقوق بشر حکم این افراد اعلام شده است.
العربیه در ادامه مدعی شد، متهم ششم به علت اثبات خیانت به کشور و همکاری با سازمان اطلاعات ایران به اعدام محکوم شده است.
العربیه گزارش کرد که متهم ششم اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را در اختیار سازمان اطلاعات ایران قرار داده است که امنیت ملی این کشور را خدشه دار می‌کند؛ افزون بر اطلاعاتی در خصوص دو سفارت خارجی، اماکن ورود و خروج از آن دو سفارت و حضور نیروهای امنیتی در آن.

به گفته العربیه،‌ مابقی متهمان به زندان محکوم شدند که مجموع زمان حبس آنها به ۵۸ سال می‌رسد. به نوشته العربیه این افراد با افرادی مشکوک که برای سفارت ایران کار می‌کردند،‌ همکاری داشتند. از طرفی به آنها اطلاعاتی در خصوص امور داخلی عربستان سعودی و اقتصاد آن داده‌اند.

العربیه نوشت،‌ این اشخاص از افراد مشکوک یادشده در مقابل اطلاعات پول دریافت می‌کردند. به گفته العربیه، این افراد اجازه دارند طی ۳۰ روز آینده از زمان شروع حکم درخواست تجدیدنظر کنند.

فارس