​ایرنا – وزارت بهداشت انگلیس در پی شیوع ویروس جدید کرونا که تاکنون جان بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و دهها هزار نفر را مبتلا کرده است، دستورالعمل تازه‌ای را منتشر کرده که بر اساس مسافران ایرانی که از ۳۰ بهمن به این سو وارد انگلیس شده‌اند به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس این دستورالعمل از افراد خواسته شده تا حتی اگر از علائم این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند. علاوه بر ایران، به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره جنوبی و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو، به انگلیس سفر کرده‌اند توصیه شده از این دستورالعمل تبعیت کنند.

توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد پروازهایی را که بصورت مستقیم از کشورهای یاد شده به انگلیس صورت می‌گیرد زیر نظر دارد و هنگام ورود یا خروج مسافران از فرودگاه توصیه‌های پزشکی را به آنها اعلام می‌کند.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس از عموم مردم خواسته تا برای جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس نکات بهداشتی را رعایت کنند. او با بیان اینکه مخالف محدود کردن پروازها از کشورهایی است که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته بر ضرورت اجرای راهبرد قرنطینه داوطلبانه تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۱۳ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده که برای درمان به مراکز تخصصی منتقل شده اند. در کل بیش از ۷۷ هزار و ۶۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان شناسایی شده و ۲ هزار و ۶۶۳ نفر جان باخته اند.