به دنبال نزدیک شدن یک هواپیمای ناشناس به حریم هوایی انگلستان، جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس مستقر در شمال شرقی اسکاتلند واکنش نشان دادند.

تایفون های انگلیسی به پرواز درآمدند+جزییات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس مستقر در شمال شرقی اسکاتلند به دنبال  نزدیک شدن یک هواپیمای ناشناس نزدیک حریم هوایی بریتانیا به پرواز درآمدند.

به نوشته وبگاه «فورس نت» یک سخنگوی نیروی هوایی انگلیس در این زمینه گفت که  جنگنده های تایفون ویژه  عملیات واکنش سریع  مستقر در پایگاه هوایی «لوسی ماوث» با اعلام نزدیک شدن یک هواپیمای ناشناس از سوی ایستگاه رادار، برای اجرای عملیات شناسایی از پایگاه‌های خود پرواز کردند تا عملیات رهگیری صورت گیرد

به گفته مقامات مطلع، احتمالا یک بمب افکن روسیه نزدیک ساحل «شتلند» شده بود و این موجب واکنش سریع جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس مستقر در منطقه شد. پایگاه هوایی «لوسی ماوث» در «موری» در شمال شرقی اسکاتلند یکی از دو یگان واکنش سریع نیروی هوایی انگلیس است.

نیروی هوایی انگلیس چندی قبل نیز اعلام کرد که دو فروند جنگنده تایفون را برای رهگیری هواپیماهای روسی که به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند، به مرزهای خود اعزام کرد.//فارس