هر چند نقش آفرینی شرم آور برخی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران خصوصاً عربستان سعودی و امارات در توطئه های ضد ایرانی بر کسی پوشیده نیست، ولی آنچه مجله انگلیسی اسپکتاتور و پیش از آن روزنامه آمریکایی نیوزویک تایمز درباره حمایت مالی عربستان و امارات از تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 در قبال لغو توافق هسته ای فاش کرد، بیانگر صبر بالای ایران در برابر نابخردی و بچگی برخی از همسایگان است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم: کسی که سیاست ها و دیدگاه های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و اخبار رسانه های غربی خصوصاً رسانه های آمریکایی را پیگیری کند، رسانه هایی که از دست داشتن بن سلمان و بن زاید در تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران پرده برمی دارند؛ از صبر طولانی ایران در قبال همسایگانش و بردباری اش در برابر همه اهانت های آنها و دراز کردن دست صلح و دوستی به سوی آنها شگفت زده می شود.

چند روز پیش مجله انگلیسی اسپکتاتور از دخالت عربستان و امارات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا خبر داد و نوشت که ترامپ در ازای برخورداری از حمایت مالی عربستان و امارات برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری وعده لغو توافقنامه هسته ای ایران را داده بود.

میلیاردری لبنانی به نام "اندی خواجه" در مصاحبه با "پل وود" گزارشگر مجله اسپکتاتور گفت که ریاض و ابوظبی در انتخابات سال 2016 آمریکا دهها یا صدها میلیون دلار را از طریق رابط عربستان و امارات به نام "جرج نادر" به صورت غیرقانونی به دست ترامپ رساندند.

"اندی خواجه" به نقل از نادر درباره علت حمایت مالی عربستان و امارات از تبلیغات انتخاباتی ترامپ می گوید: با اعضای ستاد تبلیغات ترامپ دیدار کردم. ما یک معامله ای با ترامپ داریم. سرورم و حاکم کشورم به این توافق رسیده است که اگر ما به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کنیم، ایران به سختی خواهد افتاد و ترامپ توافق هسته ای را که ایران با دولت باراک اوباما امضاء کرد، لغو خواهد کرد و این امر باعث فلج شدن اقتصاد ایران خواهد شد و ترامپ نفت ایران را تحریم خواهد کرد بنابراین ایرانی ها در رقابت های بازار نفت با مشکل مواجه خواهند شد. این اتفاق اگر بیفتد، ارزش صد میلیارد دلار را دارد. ما نمی توانیم به هیلاری کلینتون اجازه بدهیم که پیروز شود هر چند این امر برای ما هزینه سنگینی را تحمیل کند.

منطق سیاسی ایجاب می کند که ایران رفتارهای عربستان و امارات را همدستی با آمریکا در تروریسم اقتصادی ملت ایران به حساب بیاورد و همین منطق می گوید که عربستان و امارات طبق برنامه های آمریکا و صهیونیسم برای براندازی نظام اسلامی ایران پیش می روند. ولی با وجود همه این مسائل، ایران همچنان صبر پیشه کرده است که این صبر ریشه در شرایط جغرافیایی و تاریخی و احساس مسئولیت ایران در قبال امنیت و آرامش منطقه دارد ولی دیگران هیچ بویی از این احساس مسئولیت نبرده اند.