بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در اوکراین

با رضایت ایران تکلیف بارخوانی جعبه سیاه هواپیمای اکراینی مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در اوکراین خبر داد.
به گزارش ایسنا، در پی سقوط هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی جعبه سیاه این هواپیما و چگونگی خواندن و آنالیز اطلاعات آن وارد فاز جدیدی شده و اظهارات متفاوتی درباره این مسئله و اینکه جعبه سیاه در کدام کشور بازخوانی و آنالیز شود، مطرح شد.
حسن رضایی فر - مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به ایسنا گفت: اولویت با بازخوانی آن در کشور بود که براساس مقررات تعریف شده است که ایران تلاش خود را انجام داد که با مسئله تحریم کارخانه سازنده مواجه شد. بحث تحویل جعبه سیاه به اوکراین مطرح نیست و بلکه موضوع بازخوانی جعبه سیاه توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوارهای است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.

وی افزود: اوکراین و فرانسه پیشنهاد داده‌اند که متخصصین ایرانی با مشاهده  نمایندگان سایر کشورهای درگیر از لابراتوارهای آنها برای بازخوانی استفاده کنند و سپس اطلاعات در کشور مورد تحلیل قرار می گیرد.

رضایی فر ادامه داد: شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده و با رسیدن به تفاهم نهایی در خصوص جزئیات همکاری، جعبه‌های سیاه  در ابتدا در کشور اوکراین  بازخوانی خواهند شد.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری  اظهار کرد: در این مدت، از طریق بررسی‌های وسیعی که در جریان بود، جزئیات بسیاری از این سانحه مشخص شده است که با  بازخوانی جعبه سیاه با هدف پیشگیری از رخداد مشابه گزارش مربوطه تکمیل و منتشر خواهد شد.