رئیس جمهور روز سه شنبه در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جریان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و همچنین روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در این استان قرار گرفت.

روحانی به قم تلفن زد و امید داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از تلاش ‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و همچنین اقدامات انجام شده در طرح غربالگری وزارت بهداشت در استان‌های مختلف کشور تاکید کرد: دولت و مردم قدردان این زحمات و تلاش‌های شما هستند و این فداکاری‌ها در تاریخ و  ذهن مردم باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این روزهای سخت دیر یا زود به پایان خواهد رسید، افزود: مردم امروز احساس می‌کنند که بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران پناهی برای آنها هستند و این بسیار ارزشمند است.

روحانی با اشاره به اینکه خوشبختانه کادر درمانی باتجربه و متخصص ما در منطقه و سطح جهان از جایگاه خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دولت با همه توان و امکانات در این موضوع وارد شده و  برای رساندن تجهیزات و امکانات لازم بیمارستان‌ها و حفاظت از جان کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تامین نیازها دستور داده ام که هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد و پشتیبانی های لازم از جمله تامین ارز مورد نیاز برای واردات انجام گیرد.

روحانی افزود: بی تردید با سعی و تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمان و یاری هم و همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی و همچنین اجتناب از سفرهای غیرضرور و با ماندن در خانه از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گزارش کاملی از وضعیت این بیماری در استان قم و همچنین تلاش‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.//ایسنا