ایرنا – مسوولان آستان مقدس حسینی امروز (چهارشنبه) از احتمال استفاده آمریکا از سلاح های بیولوژیک در بمباران جمعه گذشته فرودگاه بین المللی کربلا خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرودگاه بین المللی کربلا جمعه شب گذشته توسط هواپیماهای آمریکایی هدف قرار گرفت، این حمله علاوه بر کشته شدن یک کارگر و زخمی شدن چند غیر نظامی شاغل باعث بروز خسارت های بسیار به بخش های اداری و خدماتی فرودگاه شد.

به گزارش السومریه نیوز، دبیرخانه عمومی آستان مقدس حسینی در بیانیه ای اعلام کرد که با تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های رسمی دولتی در ارتباط است تا احتمال استفاده سلاح های بیولوژیک یا شیمیایی مورد استفاده آمریکایی ها در بمباران فرودگاه بین المللی کربلا را آشکار کند.

آستان مقدس حسینی ضمن محکوم کردن این تجاوز که هیچ گونه توجیهی ندارد، حمله به فرودگاه غیر نظامی کربلا را اقدامی شرم آور توصیف کرد.

در همین راستا پیشتر اعلام شد که آستان مقدس امام حسین‌(ع) به دنبال حمله هوایی و موشکی آمریکا به فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت کربلا، تصمیم دارد علیه آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.

جنگنده های آمریکایی بامداد جمعه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه هفته پیش به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که در اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.