ادعای پمپئو علیه ایران در رابطه با ویروس کرونا

اتهام زنی دوباره پمپئو علیه ایران؛ایران دروغ می گوید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد اتهاماتی را علیه کشورمان در رابطه با ویروس کرونا مطرح کند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی ان ان، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در جمع خبرنگاران با اذعان اینکه تعداد زیادی از کارکنان این وزارتخانه به ویروس کرونا مبتلا شده اند، تلاش کرد باز هم ایران و چین را به دروغ گویی در این زمینه متهم کند.
پمپئو اظهار کرد: ایران درباره تاثیر شیوع این ویروس دروغ می گوید و همچون چین تلاش می کند به اشتباه آمریکا را برای این ویروس مقصر بداند.
وی گفت: مقامات ایران هفته‌ها درباره ویروس ووهان دروغ گفتند و از پذیرش مسئولیت خود سرباز می زنند.
این اولین باری نیست که پمپئو از آوردن نام اصلی ویروس کرونا طفره می رود و با گفتن "ویروس ووهان" تلاش می کند آن را به چین نسبت دهد.
وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر مدعی پیشنهاد انسان دوستانه کشورش برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا شد و گفت که واشنگتن با وجود کارزار فشار حداکثری (علیه ایران) کانال بشردوستانه با ایران ایجاد کرده است.
این ادعاها در حالی مطرح می شود که ایران از همان ابتدای مشخص شدن ابتلای چند فرد به ویروس کرونا تلاش‌های خود برای مقابله با شیوع این بیماری را آغاز کرده است.
همچنین وزیر امورخارجه کشورمان به طور مرتب تاکید کرده است که ایران علی رغم دانش پزشکی و تلاش به دلیل تحریم های یک جانبه و غیر انسانی آمریکا برای مهار این بیماری برای مبارزه مناسب با شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن با موانعی روبرو است.
وی از جامعه جهانی خواسته است تا دست از بی عملی در برابر این سیاست ظالمانه آمریکا بردارند و تحریم ها علیه ایران را نادیده بگیرند.