پمپئو می‌گوید که یک شهروند ایالات متحده آمریکا که از سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت بود به دلیل شیوع کرونا با مرخصی پزشکی آزاد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه این شخص در حال حاضر تحت نگهداری دولت سوئیس است، گفت: مایکل وایت، شهروند آمریکایی که از سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت شده بود، روز پنجشنبه با مرخصی پزشکی آزاد شد.

وی همچنین گفت: «آزادی وی با دلایل بشردوستانه به ماندنش در ایران مشروط می‌شد. مایکل اکنون در سفارت سوئیس است و تحت مراقب‌های پزشکی و آزمایشات عمومی قرار خواهد گرفت.»

پومپئو در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که تهران می‌بایست در یک اقدام بشردوستانه به دلیل شیوع کرونا شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند.

ایالات متحده اعلام کرده است که به منظور مقابله با کرونا کمک‌های بشردوستانه به ایران ارائه کرده است، اما فشار حداکثری خود را برای خنثی کردن قدرت دولت ایران در فروش نفت خود ادامه خواهد داد.

کارزار فشار بر تهران، پس از به قدرت رسیدن رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ به راه افتاد. ایالات متحده آمریکا به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ ایران با 6 قدرت اصلی دنیا توافق کرده بود، بیرون آمد. هدف ایالات متحده از این کار محدود کردن دولت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و تحرکات منطقه‌ای خود بوده است.