عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف تحریم های اخیر وزارت خارجه آمریکا علیه ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، صرفا مصرف داخلی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن‌بیکی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال تحریم های جدید وزارت خارجه آمریکا علیه ایران، گفت: وزارت خارجه و همچنین وزارت خزانه داری آمریکا امروزه به ستاد جنگ این کشور علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است از این رو مشاهده می شود که رسانه های غربی هر روز از اعمال تحریم های جدید خبر می دهند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها همواره از روی میز بودن همه گزینه ها علیه تهران صحبت کردند اما به خوبی دریافتند که نمی توانند رویارویی نظامی با کشورمان داشته باشند از این رو دست به جنگ اقتصادی زده اند.

وی ادامه داد: در واقع کارشناسان سیاسی-اقتصادی کاخ سفید دریافته اند اگر زمینه کاهش ارزش ریال را فراهم کنند، خیلی راحت تر می توانند به پیروزی دست پیدا کنند؛ البته باید یادآور شد بسیاری از تحریم های اقتصادی آمریکا با شکست مواجه شده از این رو شاهد اعلام تحریم های جدید هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها می خواهند با تحریم های گسترده زمینه بی اعتمادی بین المللی نسبت به کشورمان را فراهم کنند، تصریح کرد: بر این اساس وزارت امور خارجه کشورمان باید با رایزنی های اقتصادی-سیاسی به دیگر کشورها، زمینه جذب سرمایه های خارجی و افزایش مناسبات تجاری را فراهم کند تا تحریم های بی اثر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته باید یادآور شد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و ترامپ تلاش می کند با شوی سیاسی-رسانه ای افکار عمومی کشورش را به خودش جلب کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،یک روز پس از آنکه مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا از هدف قرار دادن برخی شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با فروش محصولات پتروشیمی ایران خبر داد، حال وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نهادها و شرکت‌های جدیدی را به دلیل ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌ها افزوده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا گفته شده است که شرکت‌هایی در چین، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی در دور تازه‌ای از تحریم‌های مرتبط با ایران در بخش پتروشیمی در فهرست تحریمی قرار خواهند گرفت.