سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که مجتمع تولید آب سنگین اراک (خنداب) در تعطیلات نوروز شبانه‌روزی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی دوتره است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که مجتمع تولید آب سنگین اراک (خنداب) در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ نیز همچون گذشته به صورت شبانه‌روزی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید محصول استراتژیک آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی دوتره است.
سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته (شنبه) نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بخش‌های فنی، تخصصی و خدمات‌رسان صنعت هسته‌ای نظیر مجتمع پژوهشی ایران مرکزی یزد، نیروگاه اتمی بوشهر، مرکز تابش گاما، مجتمع تولید آب‌سنگین خنداب، تولید سانتریفیوژهای جدید و تحقیق و توسعه در سایت شهید احمدی‌ روشن (نطنز) و... در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ با اهتمام و جدیت بیشتری مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی مستمر به هم‌میهنان است و این امر مهم بنا بر اهداف و رسالت اجتماعی سازمان انرژی اتمی، با حداکثر امکانات و تجهیزات ادامه خواهد داشت.
در همین خصوص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته (شنبه) در بازدیدی از سایت شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی و در سامانه پرتودهی گاما طی اظهاراتی عنوان کرد: در این مرکز نیازهای پزشکی اعم از تجهیزات و نیازهای دیگر مثل دستکش، گان و موارد دیگری که به خصوص امروزه در بیمارستان‌ها مورد نیاز است استریلیزه می‌شود.
به گزارش فارس، خط پرتودهی مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) نیز پیش از این اعلام کرده بود که از روز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸ نیز در راستای پشتیبانی از اقدامات پیشگیری شیوع ویروس کرونا و با همت و تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران، کلیه خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را به صورت ۲۴ساعته ارائه خواهد کرد.