وزیر امور خارجه آمریکا ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح اتمی متهم کرد و گفت که فشارها علیه ایران ادامه خواهند داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با متهم کردن ایران به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، مدعی شد که فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران با هدف ممانعت از تحقق این مسئله اعمال می‌شود.
مایک پامپئو چهارشنبه (ششم فروردین) گفت که فشارهای حداکثری ایالات متحده آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت.

این مقام آمریکایی در حالی بر ادامه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تأکید داد که سازمان‌ها و کشورهای جهان و حتی شخصیت‌های آمریکایی، خواستار لغو این تحریم‌ها شده‌اند، چرا که این تحریم‌ها به گفته آن‌ها مانعی در برابر تلاش‌های تهران برای مقابله با کروناست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین، بار دیگر چین را به پنهان‌کاری در قضیه شیوع کرونا متهم کرد و گفت پکن در به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ بسیار تأخیر داشته است. او گفت با این حال، آمریکا آماده همکاری با چین در راستای مقابله با کروناست.

پامپئو گفت که واشنگتن به دنبال همکاری با پکن است ولی چین با ورود کاشناسان آمریکایی به شهر ووهان از همان ابتدا مخالف بوده است. 

او همچنین از برگزاری نشست گروه ۲۰ که قرار است در عربستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود، استقبال کرد و گفت که شخصا از اینکه این نشست به دلیل کرونا به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، ناراحت است.

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد توافق صلح بین این کشور و گروه طالبان افغانستان نیز گفت به رغم خشونتی که این کشور شاهد آن است، فرآیند ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز تنها فرصت برای افغانستانی‌ها جهت نشستن دور میز مذاکرات جهت دست‌یابی به راه حل سیاسی است.

هفته گذشته طالبان و آمریکا بعد از ماه‌ها مذاکرات به توافق صلح رسیدند و قرار است گفت‌وگوهای داخلی در افغانستان بین دولت و طالبان نیز آغاز شود.