دیپلمات صهیونیست: تسهیل تحریم‌های ایران برای مقابله با کرونا باید منوط به توقف برنامه هسته‌ای شود

شروط ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه ایران برای کاهش تحریم ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده تل‌آویو در سازمان ملل متحد می‌گوید تسهیل تحریم‌های ایران برای مقابله با کرونا باید به توقف برنامه هسته‌ای این کشور و توقف آنچه او فعالیت‌های تروریستی خوانده ربط یابد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دنی دانون»، فرستاده رژیم صهیونیستی به سازمان ملل متحد می‌گوید هرگونه تسهیل تحریم‌های ایران در جریان مقابله با بیماری کووید - 19 باید به قول تهران مبنی بر توقف برنامه هسته‌ای و آنچه وی فعالیت‌های تروریستی ایران خوانده مرتبط شود. وی این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست مطرح کرده است.
وی مدعی شد: «اسرائیل مایل به تامین کمک‌های بشردوستانه برای مردم ایران است اما تا زمانی که رژیم به برنامه هسته‌ای و تروریستی خود ادامه می‌دهد، تحریم‌ها باید برجای خود باقی باشند.»
این سخنان دانون ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که واشنگتن به‌رغم خواسته‌های جامعه بین‌المللی و برخی طرف‌ها در داخل آمریکا مبنی بر لزوم رفع تحریم‌های ایران، 20 فرد و نهاد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.
«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل در نشست ویدئوکنفرانسی گروه 20 خواستار آتش‌بس کشورها در زمینه تحریم شده است. از سوی دیگر، روز پنج‌شنبه دو روزنامه مطرح آمریکایی نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست نیز در سرمقاله‌هایی مجزا از لزوم رفع تحریم‌های ایران برای مقابله با کرونا سخن به میان آوردند.