ایرنا- «هیلال الور» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور «حق غذا» خواستار رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورهایی مانند ایران، سوریه و ونزوئلا در بحبوحه مبارزه با کرونا شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش سه‌شنبه شب رویترز از ژنو، الور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهایی مانند سوریه، ونزوئلا، ایران، کوبا و تا حدی زیمبابوه حق اساسی شهروندان عادی برای دسترسی به غذای کافی را بشدت تعضیف می‌کند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته خواستار تجدیدنظر در تحریم‌های اعمال شده علیه کشورهایی مانند ایران که با ویروس کرونا مواجه هستند، شده بود.
«میشل باشلت»در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این زمان مهم، هم به دلایل بهداشتی و هم برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها انسان در این کشورها، تحریم‌های اعمال شده باید کاهش و به حال تعلیق در آید.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هفته جاری در پاسخ به نامه هشت کشور جهان علیه تحریم‌های یکجانبه که مانع استفاده از تمام ظرفیت‌ها در مبارزه با کرونا شده است، خواستار شناسایی ممانعت تحریم‌ها از هرگونه دستیابی به موفقیت در این زمینه شد.
«آنتونیو گوترش» روز شنبه در نامه‌ ارسالی به جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، نیکاراگوئه، عراق، کوبا و کره شمالی افزود: من دولت‌های مربوطه شما را تشویق می‌کنم تا مشکلات خاص و مشخصی را که کشورهای شما در زمینه دستیابی به تجهیزات و لوازم پزشکی با آن روبرو هستند، شناسایی کنند.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: بگذارید من از همه کشورهای عضو درخواست کنم تا با یکدیگر همکاری کنند تا در مقابل همه گیرهای ویرانگر پیش رو و برای حفظ امنیت و رفاه همه بشریت، مبارزه کنند.