عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید ایران بارها به صورت رسمی خواستار لغو تحریم های ظالمانه آمریکا شد اما ترامپ اهمیتی به آن نداده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به در واکنش به ادعای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کاهش تحریم ها درخواست نداده است تا تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود، گفت: بارها درخواست لغو تحریم ها را به صورت رسمی از سوی وزیر امرو خارجه کشور و رئیس جمهور کشورارائه کردیم و از افکار عمومی جهان خواسته ایم در برابرتحریم های ظالمانه آمریکا واکنشی نشان دهند تا این تحریم ها برداشته شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه صحبت های رئیس جمهور آمریکا دروغ است، بیان داشت: ترامپ دروغ می گوید که اگر ایران در خواست کند و بگوید تحریم ها را بردارید تا آنها تجهیزات پزشکی را روانه ایران کنند، این بحث ترامپ بازی با کلمات است، ترامپ می خواهد با این ادعا جواب فشار افکارعمومی جهان را می دهد و می خواهد نشان دهد آماده است تحریم ها را بردارد اما این ایران است که هنوز درخواستی از آنها نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: از سوی دیگر بدعهدی و بدقولی های آمریکا را فراموش نکرده ایم، فرض کنید وزیر امور خارجه کشور در فضای بین الملل از ترامپ در خواست کند تحریم های ایران را لغو کن، آیا ترامپ لغو تحریم ها را عملی می کند؟ باید گفت خیر هدف آمریکا این است که ما همان چیزی که آنها می خواهند بگوییم، اقتدار ملی را زیر پا بگذاریم و خواهش و تمنا کنیم تا ترامپ به ما کمک کند، او می خواهد ما بگویم توانایی مدیریت کشور رانداریم تا به ما کمک کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که کنگره آمریکا با شرط به ترامپ بودجه می دهد تا آن اعتبار صرفا برای درمان و پیشگیری بیماری کرونا هزینه شود و این شرط نشان می دهد که مسئولین آمریکا نیز به ترامپ اعتماد ندارند پس چرا ما باید اعتماد کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ما از آنها چیز زیادی نمی خواهیم، تنها می گوییم پول های ایران را که بلوکه کرده اند آزاد کنند تا ما بتوانیم با از سرمایه های خارج از کشور برای تهیه دارو تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به این کشور برود.