شاهد همنوایی سیاسی اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه هستیم، نه اقدام عملی

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد درخواست اتحادیه اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران بیشتر شبیه همنوایی سیاسی است.
یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت  در خصوص درخواست اتحادیه اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران، گفت: بدون شک آمریکایی ها اعتقادی به برداشتن تحریم های ظالمانه علیه کشورمان ندارند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم در این زمینه، اظهار کرد: به عنوان مثال مشاهده می شود که وزیر خارجه ایالات متحده پس از تشدید شیوع کرونا در رسانه های غربی اعلام کرد که کشورمان به این موضوع دامن شده و باید تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کنند که بیانگر دشمنی آشکار ایالات متحده است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز امروزه دارای مشکلات عدیده ای در مبارزه با ویروس کرونا هستند، ادامه داد: بنابراین تصور نمی شود آنها نیز قلبا اعتقادی به رفع تحریم ها علیه تهران داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه درخواست اتحادیه اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران بیشتر شبیه همنوایی سیاسی است، تصریح کرد: در واقع این کشورها می خواهند به افکار عمومی دنیا نشان دهند مدافع حقوق بشر هستند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد اگر اروپا خواستار رفع تحریم ها علیه ایران است، می تواند از خط قرمزهای های آمریکا عبور کند تا اثری از تحریم ها نماند نه اینکه صرفا اقدام سیاسی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، در پی امتناع ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهایی چون ایران، کوبا و ونزوئلا، اتحادیه اروپا از معافیت‌های تحریمی بشردوستانه حمایت کرد تا با تعلیق تحریم‌های اقتصادی، کشورهایی چون ایران و کوبا و ونزوئلا بتوانند برای مقابله با ویروس ناشناخته کرونا به تجهیزات پزشکی و دارویی دسترسی داشته باشند.