کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد عقب نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه‌هایشان طرح جدیدی برای بازآرایی نیروها و منحصر کردن حضور آنها در پایگاه‌های عین الاسد و الحریر و مجهز کردن آن به موشک‌های پاتریوت است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد آمریکایی ها هیچ تصمیمی برای خروج از عراق ندارد و ادعای عقب نشینی تدریجی آنها دروغی بزرگ است.

سعران الاعاجیبی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق که با پایگاه المعلومه گفتگو می کرد، اظهار داشت آمریکایی هرگز به عقب نشینی از عراق فکر نکرده و فکر نخواهند کرد، زیرا آنها گمان می کنند که عقب نشینی آنها بر استراتژی شان برای سلطه بر منطقه خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت ، به همین سبب ادعاهای آنها مبنی بر عقب نشینی تدریجی از عراق دروغی بزرگ است.

نماینده پارلمان عراق افزود عملیات عقب نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه های القائم، القیاره، کرکوک، الحبانیه و التاجی یک اقدام پیشگیرانه در برابر حملات است و جابجایی آنها در راستای حمایت از نظامیان و استقرار آنها در دو پایگاه یعنی عین الاسد و الحریر در اربیل است.

سعد شاکر از نمایندگان فراکسیون پارلمانی صادقون پیشتر درباره استفاده واشنگتن از اهرم های فشار جدید بر برخی گروههای سیاسی به سبب تسلیم نشدن گروههای مقاومت در برابر سیاستهای شوم آمریکا هشدار داده بود.