رسانه‌های کره جنوبی از استقرار چند فروند پهپاد پیشرفته آمریکا دریک پایگاه هوایی در این کشور در ماه های آتی خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه از استقرار پهپادهای پیشرفته آمریکا در این کشور خبر دادند.

روزنامه «کره هرالد» به نقل از روزنامه «چوسان» چاپ سئول نوشت که آمریکا قصد استقرار شش فروند پهپاد «گری ایگل» را در پایگاه هوایی «یو اس اف کی» در شهر «گونسان» در ماه سپتامبر (شهریور) دارد.

این در حالی است که مقامات نظامی آمریکا از هرگونه اظهار نظر قطعی در این زمینه خوداری کردند. پایگاه هوایی آمریکا  در این کشور تنها با انتشار بیانیه‌ای  متذکر شده  که به دلایل امنیتی درباره قابلیتهای نظامی و نوع تجهیزات  هیچگونه اظهار نظری نمی‌توان کرد.

به نوشته این رسانه، ارتش آمریکا از این نوع پهپاد در یک عملیات تروریستی در دی ماه ۱۳۹۸ در بغداد استفاده کرد.

در حالی ارتش آمریکا قصد افزایش توان نظامی خود در کره جنوبی را دارد که دو کشور بابت هزینه های استقرار نظامی ایالات متحده در خاک کره جنوبی با هم اختلاف دارند و مذاکرات این دو تاکنون بی نتیجه بوده است.

گفته می‌شود که آمریکا در مذاکره با کره جنوبی افزایش زیاد هزینه‌ها در نظر گرفته، اما کره جنوبی این افزایش را بسیار سنگین می داند. از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی میزبان حدود ۳۰ هزار تفنگدار دریایی آمریکا است. مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در این کشور شده‌اند، تظاهرات کرده و خواستار خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.