کمیسیون اروپا اعلام کرد برای صنایعی که در پروژه‌های دفاعی- نظامی به اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه می‌دهند، بودجه ۱۶۰ میلیون یورویی اختصاص خواهد داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از یورونیوز، بنا به اعلام روز دوشنبه کمیسیون بازار داخلی، همچنین ۲۳ میلیون یورو در طول یک مناقصه به پروژه‌های تحقیقات دفاعی، که از بودجه سال گذشته میلادی باقی مانده است، تعلق خواهد گرفت.

«تیری برتون» کمیسر بازار داخلی اروپا گفت: در چنین دوران بحرانی ما نه تنها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده می‌شویم، بلکه باید به فکر آینده اتحادیه اروپا نیز باشیم. او افزود: اروپا با پیشرفت در فناوریهای دفاعی اروپا بیش از پیش قویتر و مقاوم‌تر خواهد شد.

این مقام اروپایی گفت: با بودجه‌ای افزون بر بیش از ۱۶۰ میلیون یورو، درخواست‌های پیشنهادی ۲۰۲۰ شامل ۱۲ دسته است که نیازهای مهم بحرانی تعریف شده در همکاری نزدیک با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

این کمیسیون به دنبال پروژه‌های پیشنهادی از جمله طراحی، نمونه سازی و ارتقا آزمایش‌های پزشکی از طریق فناوریهای بیولوژیکی، رادیولوژی هسته‌ای (CBNR) مانند ایمونوتراپی پیشگیرانه و درمانی است که می‌تواند برای مقابله با بحران‌های پاندمی (همه گیری) در آینده مورد استفاده اروپا و جهان قرار گیرد.

تصمیم کمیسیون اروپا برای اختصاص دادن بودجه به طرح‌های دفاعی در حالی است که این اتحادیه بیش از پیش درگیر شیوع ویروس کروناست و بیشتریت قربانیان بیماری کووید-۱۹ اروپایی هستند.