مدیر دفتر یک شبکه روسی در ایران اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا باعث افزایش شیوع کرونا در ایران شد و فشارهای واشنگتن بر سازمان بهداشت جهانی در رابطه با تهران ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، «عماد آبشناس» مدیر دفتر شبکه روسی «اسپوتنیک» در تهران در گفت‌وگو با برنامه «بلا قیود» بخش عربی این شبکه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه کرونا پرداخت.
وی گفت: تحریم‌های آمریکا، تهران را از دستگاه‌های لازم برای تشخیص کرونا محروم کرد و باعث افزایش شیوع ویروس و تأخیر در تشخیص آن شد بویژه آنکه واشنگتن بر سازمان جهانی بهداشت اعمال فشار می‌کند و این نهاد را از ارسال تجهیزات و دستگاه‌های ضروری به ایران بازمی‌دارد.

«محمد حسین خلیق» تحلیلگر سیاسی ایرانی نیز در همین زمینه به برنامه مذکور گفت: بحران کرونا، ایالات متحده آمریکا را رسوا و فقدان انسانیت و اخلاق آن را فاش کرد، موضوعی که منجر به سقوطش در منطقه نه تنها از نظر سیاسی و نظامی بلکه از نظر انسانی شد... معتقدم که واشنگتن تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد زیرا قصد دارد با بهره‌برداری از این بحران، تا نفس آخر بر ایران اعمال فشار کند و تهران را به امضای توافقی بر اساس شروط خود مجبور کند. همانطور که از کشف داروی کرونا توسط دانشمندان ایرانی می‌ترسد و تحمل برتری ایران را ندارد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند.

 شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشارهای جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشارها مقاومت کرده است.