صندوق بین‌المللی پول به وظایفش عمل کند/درتولید«کیت»خودکفا می‌شویم

روحانی: هرکس زمان ظهور را تعیین کند دروغگو است.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور گفت: اگر قرار باشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بین ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل شوند، برای ما قابل تحمل نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: مساله انتظار ظهور یک منجی جزو اعتقادات همه ادیان آسمانی است و در دین اسلام بویژه در مذهب تشیع رنگ و بوی خاص خودش را دارد و ما خیلی صریح‌تر و با نام و نشان از آن منجی یاد می‌کنیم. طبق روایات ما هرکس زمان ظهور را تعیین کند دروغگو است.
روحانی گفت: انتظار ظهور حضرت ولی عصر هم به معنای امید به آینده است و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است بنابراین هرکس که منتظر است در زندگی فردی و جمعی خود الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است؛ چنین کسی منتظر است.

وی تاکید کرد: مهدویت یک جهان بینی واقعی به ما می‌دهد. این ایمان و اعتقاد می‌تواند زندگی ما را نشاط ببخشد و ما را از ناامیدی و غم و غصه برهاند و آینده جهان را زیبا و باشکوه و پر از عدل و داد کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ۲۰ فروردین روز هسته‌ای است و ما همه ساله جشن هسته‌ای می‌گیریم و افتتاح‌های فراوانی داریم و امسال هم برنامه ریزی داشتیم اما به دلیل اینکه اجتماعات را نمی‌توانیم برگزار کنیم، به یک فرصت دیگر موکول می‌کنیم تا همه این دستاوردها برای مردم تشریح شود. این دستاوردها در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان جایگاه ویژه ای دارد. دیروز در ویدئو کنفرانسی که با استان‌ها داشتیم در یکی از استان‌ها یک مرکز پرتودهی گاما، ماسک‌ها را پرتو دهی می‌کند.

روحانی گفت: موضوع کرونا گرچه سختی‌هایی را برای ما داشت اما در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه سلامت و نیازمندی‌های بخش پزشکی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است و امروز در کیت‌های آزمایشگاهی روی پای خودمان می‌ایستیم.

وی افزود: در این شرایطی که هم تحریم داریم و هم این ویروس در جامعه است، امروز مردم در زمینه مواد غذایی وفور را مشاهده می‌کنند و امیدواریم در زمینه ماسک هم بتوانیم به خودکفایی برسیم. وزارت صمت تلاش خوبی را شروع کرده است. خیلی از استان‌ها معتقدند ما بیش از این‌ها می‌توانیم الکل تولید کنیم. ما باید همه مقررات و امکانات لازم را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما در بخش نفت، هیچ موردی در مراکز تولیدی مبتلا به کرونانداشتیم. همه کار بر این مبناست که تولید کشور ما بتواند برای امروز و آینده جوابگو باشد. امروز ذخایر خوبی در زمینه گندم داریم. کشور خودش را آماده کرده است. آمار همه کالاهای اساسی را دیدم، ذخایر خوبی داشتند. ما تصمیم خوبی برای کل سال آینده اتخاذ کردیم که از کجا و چگونه خریدها انجام بگیرد. این به معنای این است که بخش صنعت و خدمات ما فعال هستند و تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت در نظر گرفتیم، نسبت به همه آنها در جلسه اقتصادی تصمیم گرفتیم. ما در حد توان کشور، کشوری هستیم که در برخی امور قدم‌های خوبی برداشتیم مثلاً در ماه آینده وقتی یارانه پرداخت می‌شود هم آنجا اعتبار یک میلیونی به همه خانواده‌ها داده می‌شود و در مدت ۲۴ ماه از یارانه کم می‌شود. برای کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند هم رقمی را مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: همه مجامع بین المللی باید به وظایف خود عمل کنند. ما عضو بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستیم و سهمیه خود را پرداخت می‌کنیم و بخشی از ذخایر ما در این صندوق است. اگر بنا باشد بین ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل شوند برای ما قابل تحمل نیست. بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند که صندوق بینالمللی پول باید به وظیفه خود عمل کند. ما در طول ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. اگر در این شرایط سخت به وظایفشان عمل نکنند دنیا قضاوت دیگری نسبت به آنها خواهند داشت.