روسای جمهوری آمریکا که به نوبت کاخ سفید را اشغال می کنند، خود را ملاک تشخیص حق از باطل می دانند، و تنها سخنان و عملکرد آنان حتی در صورت تضاد با ساده ترین بدیهی های انسانی، سیاسی،اخلاقی و اقتصادی و حمله به ملت ها و اشغال کشورها و غارت ثروتها ؛حقیقت است در مقابل هرچیز مخالف با دیدگاههای آمریکا، باطل و مردود است .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم :این دیدگاه آمریکا به شکل وحشتناکی در دولت نژادپرست و افراطی ترامپ و اطرافیانش، شدت یافته است.

این دولت به گونه ای از مساله فلسطین و قدس سخن می گوید، گویی ملت فلسطین وجود ندارند، نحوه سخن گفتنش درباره ثروت و نفت عربستان نیز به گونه ای است که گویی متعلق به آمریکاست و باید برای مبارزه با بیکاری آمریکایی‌ها هزینه شود و مردم جزیره العرب وجود ندارند.

و به گونه ای از منافع امریکا در جهان سخن می گوید، گویی کشورهای دیگر هیچ منافعی ندارند. از توافق ها و پیمان های بین المللی خارج می شود بدون توجه به روابط بین الملل و نظام جهانی، قوانین و عرف‌های بین المللی را نقض می کند، با وجود مخالفت سازمان ملل و محافل بین المللی، تحریم ظالمانه یکجانبه ای وضع می کند که حتی دارو و غذای ایران را نیز شامل می شود گویی اصلا 80 میلیون ایرانی وجود خارجی ندارند و در حال مبارزه با ویروس کرونا نیز هستند.

دولت ترامپ با جهان، یک طرفه سخن می گوید نه می بیند و نه می شنود مگر آنچه را که خود می خواهد. طوری با جهان سخن می گوید گویی درگوش خود گچ و آهک ریخته است در همه مذاکرات و گفت وگوهای خود با هر کشوری به دنبال تحقق اهداف و منافع خود است و برای اهداف و منافع طرف دیگر هیچ اهمیتی و حتی حقی قائل نیست زیرا هدف از مذاکره و گفت وگو برایش دست یافتن به همه چیز و دست خالی ماندن طرف دیگراست.

دیدگاه طاغوتی و استکباری امریکا را می توان در روابطش با دولت عراق به خوبی لمس کرد آمریکا پس از حمله به عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی و علیرغم مخالفت همه جهان با آن و پس از افشای دروغش ،برای توجیه حمله و اشغال عراق ؛ ساقط کردن صدام حسین دیکتاتور عراق و ایجاد نظام دموکراتیک در این کشور را بهانه کرد و زمانی که با مقاومت مردم عراق روبرو شد از ازمایشگاههای خود ویروس های القاعده و داعش را استخراج و میان عراقی ها منتشر کرد تا اختلافات طائفی به وجود بیاورد و زمانی که مردم عراق پس از فتوای جهاد کفائی سید علی سیتسانی بر داعش وگروههای تکفیری پیروز شدند، با ترور فرماندهان پیروز علیه داعش یعنی قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انتقام گرفت .

پارلمان عراق پس از جنایت ترور دو شهید، با اکثریت آرا، خواهان اخراج اشغالگران آمریکایی عربیو بستن همه پایگاههای نظامی شد که مانند سرطان در سراسر عراق منتشر است ، دولت عراق نیز رسما از دولت امریکا خواست نیروهای خود را از عراق خارج کرده و پایگاههای خود را ببندند زیرا پس از نابودی داعش دیگر نیازی به آنها نیست .

برای اینکه صدای مخالفت عراق آشکارا به گوش دولت امریکا برسد که از شنیدن صدای دولت و تصمیم پارلمان مبنی بر عقب نشینی از عراق خودداری کرده بود میلیون ها عراقی در عراق در اعتراض به ترور دو شهید سلیمانی و مهندس و مخالفت با حضور غیر قانونی امریکا در عراق، تظاهرات بی سابقه ای برگزار کردند اما حتی صدای میلیونی نیز نتوانست به گوش ناشنوای دولت ترامپ برسد.

آمریکا علیرغم مخالفت صریح و اشکار دولت و پارلمان و مردم با حضور غیر قانونی اش ،هم اکنون در حال نصب سامانه موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد و حریر در کردستان عراق است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه از پیشنهاد امریکا برای مذاکره در اواسط ژوئن برای بررسی همه مسائل راهبردی از جمله آینده حضور نظامی امریکا در عراق با نخست وزیری که در خدمت به منافع مردم کشورش باشد ،خبر داد.

و فراموش نکرد که به عراقی ها بگوید:" نباید ویروس کرونا مانع از تلاش آمریکا برای مقابله با گروه داعش شود .

آیا پس از اظهارات بی شرمانه پمپئو کسی شک دارد که در گوش های ترامپ و رفقایش در دولت نژادپرست متکبرش آهک پرشده است .

ایا پمپئو رسما از نخست وزیر عراق نشنیده که باید از عراق خارج شود ایا تصمیمم پارلمان در عراق برای عقب نشینی نیروهایش از عراق و بستن پایگاهای نظامی اش را نشنیده واگر نه آن را شنیده و نه این را آیا صدای میلیون ها عراقی که یک صدا خواهان خروج اشغالگران آمریکایی بودند را نیزنشنیده است ؟

مساله مورد توجه اما این است که پمپئوی وراج و رفقایش در دولت نژادپرست ترامپ حتی در ظاهر به گونه ای عمل نکردند که نشان دهند صدای مخالفت مردم عراق را شنیده اند بلکه بر عکس در صدد نصب سامانه موشکی پاتریوت در پایگاههای خود در عراق هستند و بدتر از آن شرط پمپئو برای مردم عراق ، نخست وزیری است که در خدمت به منافع عراق باشد تا با امریکا درباره حضور غیرقانونی اش در عراق مذاکره کند.

عراقی ها ازاول می دانستند امریکا با خواست خود عراق را ترک نخواهد کرد و این مساله مستلزم قدرت بیشتری است زیرا هیچ اهمیتی برای دموکراسی و تظاهرات های مردمی و نه تصمیم های پارلمان و نه مواضع دولتی قائل نیست .

این طاغوت فقط انچه را خود می پسندد برای عراق می خواهد و زمانی که از نخست وزیری خادم مردم عراق سخن می گوید یعنی نخست وزیری که در خدمت به منافع امریکا و رژیم صهیونیستی باشد و زمانی که از مذاکره سخن می گوید منظورش مذاکراتی چندساله است تا به خوبی وقت کشی کند اما مردم متمدن عراق که داعش را به گور فرستادند، می توانند صدای خود را به گوش پمپئو برسانند پس از اینگه گوشهایش را از بیخ کندند.

نجم الدین نجیب