حوادث رکنا : جسد پدر و پسر پس از 16ساعت عملیات جستجو در شیراز پیدا شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: پس از ۱۶ ساعت تلاش بی‌وقفه تیم‌های امدادی، صبح دیروز جسد پدر و پسر غرق شده در رودخانه رود شیر از آب بیرون کشیده شد.

محمد هادی قانع در خصوص این حادثه، گفت: موضوع غرق شدن پدر و پسر ۲۰ ساله وی از توابع نورآباد ممسنی که به گفته مردم محلی برای شستن گوسفندان خود در رودخانه رفته و ناپدید شده بودند، به سازمان آتش نشانی شیراز اعلام شد.

او افزود: با توجه به تخصص نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حوزه امداد و نجات و غواصی، از این مجموعه تقاضای کمک شد که دو تیم ۵ نفره غواصی و دو تیم ۴ نفره امداد و نجات کوهستان (به دلیل کوهستانی بودن منطقه) به رود خانه رود شیر در توابع نور آباد اعزام شدند.

قانع در شرح این عملیات گفت: تیم‌های امداد و نجات راس ساعت ۱۶ روز گذشته در منطقه مورد نظر قرار گرفته و عملیات جست و جو را آغاز کردند.

گفتنی است به علت گستردگی مسیر رودخانه اهالی در گرو‌های چند نفره با هدایت و فرماندهی آتش نشانان نسبت به جستجو اقدام کرده بودند که با مشاهده جسد پدر در سطح آب، جنازه را از آب خارج کرده و با حضور تیم غواصی درمحل حادثه، جسد جهت کاور کردن و تحویل به عوامل مربوطه در اختیار آتش نشانان گذاشته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه مورد نظر تیم غواصی با تجهیزات مخصوص خود بعد از طی کردن مسیر‌های کوهستانی به صورت پیاده به محل مورد نظر از رودخانه رسیده و عملیات تجسس جوان ۲۰ ساله را با پشتکار آغاز کردند.

او عنوان کرد: عمق زیاد، سرد بودن آب رودخانه و تاریکی هوا در این منطقه عملیات جست و جو را دشوار کرده بود، اما غواصان سازمان آتش نشانی شیراز به تلاش خود ادامه داده و در نهایت صبح امروز جنازه پسر ۲۰ ساله از اعماق آب کشف و خارج شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده اظهار کرد: متاسفانه عدم توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی، منجر به بروز حوادث غیر قابل جبران می‌شد. تا زمانی که نگاه پیشگیرانه نداشته باشیم برای کاهش حوادث موفق نخواهیم بود.