یک گروه عراقی که مدتی پیش تصاویری ویدئویی از فراز سفارت آمریکا منتشر کرد،‌ این بار ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد این گروه عراقی،‌ تروریست‌های آمریکایی را در پایگاه هوایی عین الاسد هم زیر نظر دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العام : یک گروه عراقی به نام «عصبة الثائرین» (گروه انتقام‌گیرندگان) فایل ویدئویی از پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق خبر داد.

عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق دومین پایگاه هوایی بزرگ این کشور است که نظامیان تروریست آمریکایی در آن مستقر هستند.

پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که عصبه الثائرین قبلا تصاویر هوایی از سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق منتشر کرده بود و این، دومین ویدئویی است که این گروه از نیروهای آمریکایی منتشر می‌کند.

عصبه الثائرین با انتشار بیانیه‌ای گفت: «تصویربرداری که از سفارت شَر (آمریکا) مشاهده کرده بودیم، اولین و آخرین عملیات شناسایی ما نبود»، بلکه عصبه الثائرین، دورهای دیگری از این عملیاتها دارد که این دور، مربوط به عین الاسد است.

عصبه الثائرین اخیرا با انتشار ویدئویی هوایی از سفارت واشنگتن در بغداد، تأکید کرد که انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی را خواهد گرفت.

عصبة الثائرین اواخر اسفند ۱۳۹۸ اعلام موجودیت و در نخستین بیانیه خود، مسئولیت حمله به پایگاه‌ «التاجی» عراق را برعهده گرفت.

این گروه طی بیانیه‌ای، خود را از نیروهای مقاومت و ضد اشغالگری آمریکا معرفی کرد و مسئولیت حملات به پایگاه‌های آمریکایی از جمله شلیک راکت به سوی پایگاه التاجی بغداد را برعهده گرفت و خواستار اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق شد.

پایگاه التاجی اخیرا هدف اصابت ده‌ها راکت قرار گرفت. جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استانهای بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است. این پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود.

فارس