سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که بیشترین خطر انتشار کرونا در سوریه متوجه مناطق تحت اشغال آمریکا است. وی در عین حال گزارش سازمان بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه را مخالف با قوانین بین‌المللی خواند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: اوضاع در رابطه با انتشار ویروس کرونا در منطقه شرق فرات و حومه تنف، یعنی مناطق تحت اشغال آمریکا و هم‌پیمانانش بسیار خطرناک است و قابلیت انفجار را دارد.

وی افزود: امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق وجود ندارد و مین‌هایی در این مناطق کارگذاشته شده‌اند که همچنان منفجر نشده‌اند.

زاخارووا درباره اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره ارزیابی مجدد کمک مالی کشورش به سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: مسکو موضع واشنگتن را سازنده نمی‌داند و اظهارات پامپئو در زمان نامناسب و در شرایط افزایش دامنه انتشار ویروس کرونا مطرح شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گزارش سازمان بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه را مخالف با قوانین بین‌المللی خواند و و گفت این گزارش غیر حرفه‌ای بوده و بر اساس واقعیت‌ها و قوانین بین‌المللی تنظیم نشده است.

وی در این باره تصریح کرد: گروه کوچکی از کشورهای دارای منافع اصول خود را بر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحمیل کردند.