​ رهبر حزب دمکرات و رییس پیشین اقلیم کردستان عراق کمک های ایران برای بیرون راندن داعش را موثر دانست و گفت: جمهوری اسلامی برای نیروهای پیشمرگ کرد به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش همزمان با حملات این گروه به شمال و غرب عراق در سال ۲۰۱۴، مهمات ارسال کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، مسعود بارزانی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری «ام بی سی» افزود: قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران که چند ماه پیش در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید، روزهای نخست حمله داعش به شمال و غرب عراق با من تماس گرفت و پرسید برای مقابله با حملات داعش چه چیز نیاز دارید؟

بارزانی یادآورشد  که از سلیمانی مهمات ضد زرهی درخواست کردم و ایران دو فروند هواپیمای حامل مهمات برایمان فرستاد.

وی توضیح داد که تروریسم پیشتر نیز وجود داشت اما داعش پدیده عجیب و غریبی است، چرا که ظرف ۲۴ ساعت گروه تروریستی داعش را در امتداد هزار کیلومتر از مرزهای خود مشاهده کردیم، در حالی که هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم. زیرا دولت جلوی رسیدن سلاح برای مان را گرفت و متاسفانه آمریکا نیز در این باره با آن همراهی کرد.

بارزانی در باره سرعت فروپاشی نیروهای عراقی نیز گفت: ارتش عراق بر اساس وفاداری به میهن ساخته نشده بود و داعش نیروهای آن را به طور وحشتاکی رو به تحلیل برد.

وی با بیان این که سلطه داعش بر موصل به این آسانی پیش بینی نمی شد، ادامه داد که در پی حمله خمپارهای داعش به پادگان بادوش، فرمانده ستاد و فرمانده نیروها فرار کردند.

رهبر حزب دمکرات و رییس پیشین اقلیم کردستان عراق گفت: نیروهای ارتش عراق از  آن پس به پیشمرگ های کرد روی آوردند.