فارس/ رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه وضع امروز ایران به مراتب بهتر از آمریکاست، گفت: با شیوع ویروس کرونا تمدن غربی ناکارآمدی و شکست خودش را برای همه به نمایش گذاشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن عباسی در ویژه برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت) که با عنوان « ویروسی به نام مذاکره» به صورت زنده از فضای مجازی منتشر شد، گفت: شکست برجام، شکست ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و همچنین شکست حقوق بین الملل و سازمان بین الملل است.

وی ادامه داد: عملا شکست دولت فعلی، شکستی است که عبرت‌های زیادی در آن است. اما می‌بینیم که این مورد محدود به هسته‌ای هم نشد و بعد آن بحث برجام‌های ۲و۳ بعد آن مطرح شد.

عباسی توجه به دو نکته را در مقطع کنونی بسیار مهم دانست و افزود: نکته اول سال ۲۰۲۰ است که تقریبا ۹۷ روز از آن گذشته است، سالی که برای جهان سال سرنوشت ساز اعلام شده است و نکته دوم پنج برجامی است که توسط ایالت متحده برای ایران ترسیم شده بود.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه تصریح کرد: این موضوع به گونه ای بود که وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شش ماه اول سال ۲۰۲۰میلادی نوشت‌ساز است و تکلیف رژیم ایران در آن مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد: سوال اینجاست که این فرد چه اطلاعاتی دارد که ایران دچار فروپاشی می‌شود؟ او در تحلیل آینده جهان بعد از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: طبق گفته کارشناسان جهان، تاریخ به دو قسمت قبل ویروس کرونا و بعد از ویروس کرونا تقسیم خواهد شد و سال ۲۰۲۰ که سال سرنوشت نامیده شده بود با ترور سردار سلیمانی آغاز و با شیوع کرونا به اوج خودش رسیده است!

عباسی گفت: با شیوع ویروس کرونا تمدن غربی ناکارآمدی و شکست خودش را برای همه به نمایش گذاشته است، از طرف دیگر این سال برای انقلاب اسلامی نیز سال مهمی است.

وی اضافه کرد: رقابت امروز بین لیبرال دموکراسی ایالت متحده و اسلامِ انقلابی مدنظر اسلام و جمهوری اسلامی ایران است و این تقابل است که سال ۲۰۲۰ را به سال سرنوشت تبدیل کرده است و در ادامه نیز تحولاتی را شاهد خواهیم بود.

عباسی گفت: دولت دچار تنگه‌ زمانی است و ۳۵۰-۳۶۰ روز وقت دارد و باید آبروی لیبرال دموکراسی را که قرار بود با مذاکره با امریکا مشکل آب خوردن مردم را هم حل کند در زمان باقی مانده کسب کند. مسئله بقای لیبرال، اصلاح طلب و غربگرا به این مسئله بستگی دارد.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: همچین این زمان برای دولت ترامپ نیز حساس است. ترامپ روی مذاکره با کره شمالی، ایران و طالبان حساب کرده بود.

عباسی به پنج برجام گذشته نیز اشاره کرد و گفت: برجام اول، برجام هسته ای بود که هفته بعد از ترور سردار سلیمانی توسط کشورهای اروپایی پرونده هسته ای ایران به سازمان ملل فرستاده شد و تحت عنوان تخلف ایران از برجام اجرای طرح ماشه مطرح شد و در ادامه جانسون اعلام کرد ایران باید به برجام ترامپ تن دهد!

وی افزود: برجام دوم، برجام منطقه ای بود که ایران باید از کشورهای منطقه خارج شود.

در برجام ۲ آمریکایی‌ها اولین ضربه را با ترور سردار سلیمانی زدند و در ادامه طرح معامله قرن را مطرح کردند و انتطار داشتند اصلاح طلبان ایران به پای میز مذاکره بیایند، که در نهایت محور مقاومت این معامله را جدی نگرفت و این برجام نیز شکست خورد.

عباسی اضافه کرد: برجام۳، برجام موشکی بود. که حتی بحث ان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی هم توسط رئیس جمهور مطرح میشد!

اما بعد از شهادت حاج قاسم و واکنش نشان دادن ایران به آن که باعث حیرت کشورهای جهان شد، مرم موشک ها را مظهر اقتدار می دانستند و این برجام هم شکست خورد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: برجام چهار در مسائل فرهنگی بود ‌و سلبریتی های دولتی برای آن پای کار آمدند. در قضایای گرانی بنزین سلبریتی ها همراهی جدی کردند و به حکومت تهمت دروغ گویی زدند، مشکی پوش شدند. در جشنواره فجر تلوزیون را تحریم کردند و در عید نوروز دوباره به سرعت به تلوزیون بازگشتند!

وی خطاب به برخی سلبریتی‌ها تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم نقش و روش مخرب فرهنگی، سیاسی و ضدیت با منافع ملی در همراهی شما با غرب و دشمنان این ملت فراموش شود. و این رفتار ناجوانمردانه شا باید برای تاریخ ملت تبیین شود.

عباسی در ادامه به بحث مذاکرات در بحران کرونا پرداخت و گفت: برجام ۵ به طور جدی مطرح شد، تحت این عنوان که ویروس کرونا در سطح جهان شایع شده و همه کره زمین را در بر گرفته است و بیش از ۲۰۰ کشور درگیر آن است.

وی گفت: تصویری که برخی از مسئولان دولتی سعی دارند القا کنند این است که در این فضا بهترین وقت است که ما به آمریکا و جهان التماس کنیم. که تعداد کشته‌ها در ایران بالا می رود و برای حل آن چاره ای جز آن که تحریم‌ها برداشته شود نداریم. این در حالی که وضع امروز ایران در تحریم به مراتب بهتر از آمریکایی است که دنیا را تحریم کرده است.

* بهترین نیروهای صنعت هسته‌ای را برکنار کردند

به گزارش فارس، بعد از پایان سخنرانی حسن عباسی، ارتباط زنده تصویری با پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای برقرار شد و وی درباره شهید و اقدامات ایشان و همکارانشان در خصوص فناوری هسته ای صحبت کرد.

وی گفت: جشن هسته ای ما در سال ۹۲ به بعد تمام شد؛ این جشن تبدیل به عزا شد. عزای بزرگی در طول صنعت هسته‌ای به وجود آمد و عقب نشینی های ما در مقابل استکبار جهانی توسط دولت وقت یعنی دولت اعتدال و امید متآسفانه شروع شد.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: صنعت هسته‌ای ما به جایی رسید که از حدود ۱۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ دو سوم این ماشین ها از مدار خارج شد. دستگاه هایی که مصطفی شما و مصطفی این ملت با خون دل قطعه قطعه از خارج کشور تامین کرده و شروع به کار کرده بودند.

وی گفت: حتی اگر این دولت هم برود حدود ده سال دیگر شاید بتوانیم به صنعت ۷ سال قبل هسته‌ای برگردیم.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه تاکید کرد: بهترین نیروهای صنعت هسته‌ای که حق استادی به گردن مصطفی و امثال مصطفی داشتند، به عنوان مثال آقای خوانساری که از نیروهای متعهد و متخصص صنعت هسته‌ای بودند از کار برکنار شده و آنها را ستاره دار کردند و کاری کردند که حتی نمی تواند جای دیگر مشغول به کار شود و مجبور شد در اداره سازمان آب و فاضلاب استخدام شود.