فارس/ منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: وام یک میلیونی تخصیص یافته برای کمک به مردم در شرایط کنونی دردی را از کسی دوا نمی‌کند و اعطای این وام با بهره 12 درصد هیچ توجیه منطقی ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا میر تاج الدینی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده برای اقتصاد کشور در شرایط کنونی گفت: دولت باید از بنگاه‌های اقتصادی کوچک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌بینند حمایت‌های جدی به عمل آورد.

وی افزود: در کنار اعطای تسهیلات، دولت می‌تواند با در نظر گرفتن معافیت‌ها برای این بنگاه‌های کوچک همچون نگرفتن هزینه آب و برق و یا مدارا و همراهی در بحث دریافت مالیات از آنها حمایت به عمل آورد.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به در نظر گرفتن وام یک میلیونی به اقشار آسیب پذیر در شرایط فعلی اظهار داشت: وام یک میلیونی آن هم در این شرایط اقتصادی دردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از کسی دوا نمی‌کند و اخذ بهره 12 درصدی از این وام هیچ توجیه منطقی ندارد.

میر تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: دولت باید این وام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به صورت بلاعوض به مردم بدهد یا به صورت قرض الحسنه و بدون دریافت بهره و مجلس از چنین تصمیمی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقشاری که در شرایط کنونی به طور جد نیاز به کمک دارند مشاغلی هستند که بیمه آنها به صورت خویش فرما رد می‌شود و نمی‌توانند در این شرایط خاص پیش آمده از بیمه بیکاری استفاده کنند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در پایان گفت: بخشی از قالیبافان، راننده‌های تاکسی و کارگران ساختمانی اقشاری هستند که بیمه‌های آنها به صورت خویش فرما رد می‌شود و بیمه آنها بیمه اجباری نیست و نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و لذا دولت باید حمایت‌های جدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرایط کنونی از این اقشار به عمل آورد.