رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: ایران قصد دخالت درامور عراق را ندارد اما مردم عراق اجازه فتنه ای جدید به آمریکایی ها را ندهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تغییرات در عراق و تحرکات نظامی آمریکا در خاک این کشور، تاکید کرد: ایران قصد دخالت در امور داخلی عراق را ندارد اما برای همسایه خوب مان عراق چندنکته داریم.
نماینده مردم رشت در مجلس  دهم شورای اسلامی ادامه داد: عراق سال های اخیر دوران سختی را پشت سر گذاشت، صدام این کشور را وارد جنگ با ایران، عراق و خلیج فارس کرد و به عراق خسارت های زیادی زد و مردم بسیار را به کشتن داد، ثمره این جنگ ها برای کشوری که سرشار از نفت است عقب ماندگی های بسیار بوده است.

وی بیان داشت:پس از سرنگونی عراق، تسلط آمریکا و ایجاد پایگاه های نظامی در خاک این کشور چالشی جدید برای مردم عراق ایجاد کرد، در این بین ایران به عنوان همسایه کمک های بسیاری به عراق کرد، در موضوع داعش حضور مستشاری ایران باعث شد این گروهک تروریستی از خاک عراق بیرون بروند و اگر ایران نبود قطعا داعش به بغداد رسیده بود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تلاش برای تحمیل برخی چهره ها برای نخست وزیری این کشور، گفت: آمریکایی های می خواستند یکی از نفوذی های خود را بر مردم عراق حاکم کنند که موفق نشد و انتظار نیز همین بود که مردم با ایستادگی در برابر دخالت های آمریکا مانع حضور این چهره ها در پست نخست وزیری بشوند، آمریکا به دنبال آن بود که بعد از نفوذ نظامی و فتنه ای به سمت نفوذ در حاکمیت و تفکر برود.

این نماینده مجلس با اشاره به ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در عراق اظهار داشت: آمریکا 5 پایگاه نظامی خود در عراق را به 2 پایگاه تبدیل کرده است که مجهز به بهترین سلاح ها و رهگیری موشک ها هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: مردم و حاکمیت عراق باید در قبال این فتنه آمریکایی بیاستند و اجازه دخالت آمریکایی ها در اداره کشورشان را ندهند، آمریکا نیز باید طبق مصوبه پارلمان عراق و خواسته مردم عراق هر چه زودتر از خاک این کشور خارج شوند.