تهران- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی سامانه ملی اشتغال ایرانیان خبر داد و از آحاد ملت خواست وضعیت شغلی خود را در این سامانه ثبت کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عیسی منصوری در حاشیه نشست امروز چهارشنبه کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور به خبرنگاران گفت: در این جلسه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از سامانه ملی اشتغال ایرانیان به نشانی lmia.mcls.gov.ir رونمایی کردیم که در سه حوزه تمرکز دارد و خدمات قابل توجهی را در اختیار مردم و سیاستگذاران قرار می‌دهد.


شماره پیامک درخواست وام یک میلیونی


وی افزود: مهمترین محصولی که این سامانه در اختیار می‌گذارد، ارائه اطلاعات شغلی از همه افراد در سن اشتغال به مردم، کارجویان و کارآفرینان و به سیاستگذاران ملی و منطقه‌ای است به گونه ای که سیاستگذاران بتوانند برای ایجاد شغل و توسعه کسب و کار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، برنامه ریزی کرده و افراد جویای شغل را به کار گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این اطلاعات برای جهت‌گیری بخش‌های آموزش عمومی، آزاد و عالی نیز اثرگذار است و به برنامه‌ریزی‌های آنها برای حل مساله بیکاری در دراز مدت کمک می‌کند.

منصوری ادامه داد: این سامانه همچنین کمک خواهد کرد بتوانیم بهترین فرصت‌های شغلی را برای افراد جویای کار در لایه‌های نیروی کار ساده، ماهر و متخصص زمینه‌سازی کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی کمک به سنجش صلاحیت حرفه ای افراد را از دیگر مزایای سامانه ملی اشتغال ایرانیان دانست و تصریح کرد: این سامانه کمک خواهد کرد وقتی کارفرما می‌خواهد یک نیروی کار را استخدام کند بطور دقیق بداند فرد مورد نظر چه تخصص‌ها و مهارت‌هایی دارد تا در جای مناسبی از او استفاده کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این سامانه همچنین این فرصت را ایجاد خواهد کرد تا نیروهای کار ماهر و متخصص بتوانند بهترین فرصت‌های کاری مناسب خویش را بیابند.

منصوری اظهار داشت: در سامانه ملی اشتغال ایرانیان در مرحله نخست، اطلاعات همه اشخاص اعم از کسانی که در بخش خصوصی و دولتی شاغل هستند، کسانی که بیکار و جویای کارند و یا از بازار کار خارج شده‌اند، دریافت می‌کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه این سامانه بتواند خود را به روز کند از منابع مختلف استفاده می‌کنیم اما از مردم هم می‌خواهیم اطلاعات شغلی خود را در این سامانه بارگذاری کنند تا با تطابق اطلاعات مختلف بتوانیم داده‌های خود را کامل و پس از آن، به مردم، کارفرمایان، کارجویان و سیاستگذاران خدمات لازم را ارائه کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطمینان داد که این سامانه به تدوین بهترین راهبردها برای سیاست‌های اشتغال در کشور کمک خواهد کرد.

منصوری با بیان اینکه بهره برداری کامل از این سامانه نیاز به هشت تا ۱۰ سال زمان دارد، گفت: این سامانه از برنامه سوم توسعه در دستور کار بود اما با تلاش‌های شبانه روزی در سال‌های اخیر اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه تصمیمی در خصوص حمایت از کسب و کارها در دوره شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده، اظهار داشت: مقرر شده تا حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای مختلف اختصاص یابد و اولویت پرداخت با گروه‌هایی است که نیروی کار خود را در این مدت حفظ کرده‌اند.

منصوری در خصوص بازپرداخت این تسهیلات گفت: بازه زمانی بازپرداخت این تسهیلات ۲۸ ماه با نرخ سود ۱۲ درصدی است و کسبه‌ها و کارفرمایان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند با ثبت نام در سامانه از این مزایا بهره‌مند شوند.