ایرنا- سناتور دموکرات و داوطلب انصرافی ریاست جمهوری آمریکا گفت اگر جو بایدن بخواهد، معاون اولی و شراکت انتخاباتی‌اش را خواهد پذیرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الیزابت وارن روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز در پاسخ به این سوال که اگر بایدن از بخواهد برای معاون اولی وارد رقابت شود، خواهد پذیرفت؟

بایدن در آخرین مناظره گفته بود که یک «زن» را برای معاون اولی برخواهد گزید، از زمان این اعلام تا کنون، گمانه‌زنی درباره اینکه چه کسی گزینه معاون اولی جو بایدن خواهد بود، وجود داشته است که وارن به عنوان زن برتر در رقابت‌های ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از این گزینه‌ها قلمداد می‌شود.

با این وجود، وارن پس از اعلام انصراف از رقابت‌های انتخاباتی در پنجم مارس، حاضر نشد از نامزدی بایدن یا برنی سندرز دیگر داوطلب دموکرات حمایت کند اما امروز به طور رسمی اعلام کرد که از بایدن تنها داوطلب باقی‌مانده دموکرات، پشتیبانی خواهد کرد.

وارن اظهار کرد: از بین دیگر داوطلبان که در دوره مقدماتی دموکرات‌ها رقابت کردم با هیچ کس به طور 100 درصد موافقت نداشته‌ام اما چیزی که در مورد جو بایدن قدردانی می کنم این است که او همیشه به شما می گوید کجا می ایستد.

پس از انصراف برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات، جو بایدن معاون اول باراک اوباما به طور رسمی تنها نامزد دموکرات‌ها شد و علاوه بر دارا بودن از حمایت دیگر داوطلبان دموکرات انصراف داده، از حمایت رسمی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم برخوردار شد.

انتخابات مقدماتی آمریکا با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور با موانع جدی مواجه شده است اما قرار است کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای تعیین نامزد نهایی دو حزب در ماه ژوئن برگزار شود.

با اعلام نامزد نهایی دو حزب، رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری وارد مرحله جدی خواهد شد و دو رقیب اصلی از دو حزب برای صندوق رای سوم نوامبر(13 آبان) مبارزه خواهند کرد.