ایسنا/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با صدور پیامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عالی‌مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را نماد اعتبار، مسئولیت‌پذیری و سلحشوری دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن این پیام به شرح زیر است:

« اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است» این جمله بخشی از پیامی است که در روز ۲۸ فروردین ۵۸، از سوی امام خمینی (ره) در حمایت از ارتش، صادر شد و به تمام بدخواهی و توطئه‌هایی که نسبت به ارتش ایجاد شده بود پایان داد و پس از آن ۲۹ فروردین هر سال به فرمان رهبر کبیر انقلاب روز ارتش نام گرفت.

بدون شک دفاع جانانه امام خمینی(ره) از ارتش، در کوران وقایع ماه‌های نخست انقلاب اسلامی ایران، آنهم با وجودی که برخی افراد و گروه‌ها با انگیزه‌های متفاوت بر منحل شدن ارتش اصرار داشتند، ارتش جمهوری اسلامی را از یک نهاد نظامی صرف به نهادی تبدیل کرد که دل در گروی ولایت و جان بر کف ملت دارد.

از آن سال‌ها بیش از ۴۰ سال میگذرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز به روز معنوی تر، متعهدتر و قدرتمندتر شده است. این خصلت‌های نیکوست که بدون اغراق ارتش جمهوری اسلامی ایران را سزاوار نام ارتش الله کرده است.

ارتش الله دو خصوصیت دارد که رهبر معظم انقلاب، آن را به خوبی برشمرده و آن را مایه مباهات دانسته‌اند؛ نخست آنکه این ارتش در دل مردم جا دارد و دوم آنکه خود را برای هدفی مقدس و والا می‌سازد و آماده می‌کند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروی های مسلح، همواره جایگاه و نقشی حماسی و سرنوشت ساز در بزنگاه هایی که بر ملت ایران گذشته ایفا کرده و همین باعث شده است که ارتش جمهوری اسلامی در نزد فرد فرد ملت ایران، نماد اعتبار، مسئولیت پذیری و سلحشوری باشد چراکه ارتش فرزند غیور یک ملت قوی و بااراده است.

هرجا که مصیبتی بر ملت وارد آمده و نیازی به خدمت صادقانه بوده این سرافرازان ارتش بوده اند که بدون توجه به درجه و رتبه در کنار سایر نیروهای مسلح به کمک مردم شتافته‌اند.

به گمان من، یکی از نقاط مثبت سال ۹۸ در کنار همه تلخی ها شاید این بود که حماسه حضور ارتش و نیروهای مسلح را جلایی دوباره بخشید تا همه نقشه‌های کژاندیشان و بدخواهانی که به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نیروهای مسلح جان برکفشان بودند، بر آب دهد.

همه می‎دانند هرجا پای منافع ملی به میان بیاید ارتش با کسی شوخی ندارد. چه در زلزله سرپل، چه در سیل خوزستان و سیستان و چه در دفاع از کیان و چه در دفاع از سلامت، هرجا مردم نیاز به کمک داشتند ارتش زودتر از همه آنجا بوده است و همین، ارتش ما را به مردمی‌ترین ارتش دنیا تبدیل کرده است.

حالا اما در کوران بدخواهی ها و بدطینتی‌ها و بدذاتی‌های حکومت‌های جنگلی استکباری، که روز به روز حلقه را بر ملت ایران تنگ تر می‌کنند، ارتش بیش از هر وظیفه‌ای، رسالتی بزرگ را بر دوش دارد و آن امر ولی امر است برای قوی شدن.

قوی شدن ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون شک از جنس دیگری است. چون نهادی است که بالیدنش و قوی‌تر شدنش الهام بخش ملت خواهد بود. ملتی که به وجود چنین ارتشی افتخار می‌کند و به خود می‌بالد.

در پایان ضمن تبریک روز ارتش به محضر فرماندهی معظم کل قوا و همه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطر شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه سرداران و امیران ارتش را گرامی می داریم و از درگاه خداوند منان توفیق خدمت در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همه برادرانمان در ارتش خواستاریم.