تعدادی از هموطنان ایرانی از مسقط به شیراز بازگشتند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی هماهنگی های به عمل آمده و همکاری سلطنت عمان هفتمین پرواز هواپیمایی تابان و قشم پس از شیوع ویروس کرونا، دیروز جمعه ۲۹ فروردین ایرانیانی که خواستار به بازگشت به کشور بودند را از مسقط به شیراز بازگرداند‌. 

براساس اعلام‌‌سفارت ایران در عمان، دولت مسقط تاکنون در این زمینه نهایت همکاری و مساعدت را داشته است و در آینده نزدیک هم قرار است پروازهای دیگری برقرار و هموطنان ایرانی که مایلند به کشور برگردند را به کشور باز گرداند. 

بر همین اساس، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان به همین مناسبت از دولت عمان به ویژه وزارت خارجه و مسئولان فرودگاهی این کشور که تاکنون در این زمینه نهایت همکاری و مساعدت را داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است دولت عمان همچنین پیش از این در بازگرداندن تعدادی از اتباع بحرینی که در پی شیوع کرونا و لغو پروازها در ایران مانده بودند، همکاری کرده بود. در همین خصوص، با اقدامات و هماهنگی‌های انجام‌ شده با وزارت خارجه عمان، ۲۰ اسفند ماه نخستین گروه از شهروندان بحرینی که در پی شیوع کرونا مجبور به اقامت ناخواسته در ایران شده بودند، به کشورشان بازگشتند.