معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش از رونمایی پهپادهای رزمی با بردبلند با ابتکارات بسیار خوب خبر داد و گفت: این پهپادها در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری مهر؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه‌ها و افراد با انگیزه‌های متفاوت بحث انحلال ارتش را مرتباً مطرح می‌کردند، چریک‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از جمله این گروه‌ها بودند. آنها با برپایی اجتماعات مختلف اعلام می‌کردند که ارتش باید منحل شود و به جای آن ارتش «خلق» یا ارتش «بی طبقه توحیدی» تشکیل شود.

این مباحث در کنار اقدامات و سخنان غیرکارشناسی و غیرمسئولانه اعضای دولت موقت، موجب شد سپهبد قرنی که ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ توسط امام خمینی (ره) به ریاست ستاد ارتش منصوب شده بود تنها بعد از ۴۳ روز مجبور به استعفا شود. بعد از این مسائل بود که امام خمینی در ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ پیام بسیار مهمی صادر و حمایت همه جانبه خود را از ارتش اعلام کردند، ایشان در این پیام فرمودند؛ «روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‌‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند. ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم.»

اینگونه بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران تصویب و اولین رژه نیروهای مسلح در نظام اسلامی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش با حضور امام خمینی (ره) در سال ۵۸ برگزار شد و بعد از آن همه ساله به همین مناسبت رژه باشکوهی در تهران و سایر شهرها برگزار و در این مراسم بخشی از توان و قدرت بازدارندگی ارتش به نمایش عموم در می‌آید. به این بهانه با امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش به گفتگو نشستیم.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در این گفتگو به نقش مهم و تعیین کننده ایران در شکست توطئه‌های آمریکا و رژیم در منطقه اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی در قالب مأموریت‌های مستشاری و با مسئولیت و راهبری حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت و در عراق و سوریه کار بسیار بزرگی انجام دادند و سیاست‌های امپریالیست جهانی و صهیونیستی را به شکست کشاندند. نیروی قدس سپاه، نیروهای مردمی و نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی در محور مقاومت و شکست داعش ایفا کردند و این بسیار جای بحث دارد.

امیر هادیان با اشاره به مأموریت نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از محور مقاومت و رزمندگان مدافع حرم تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت با تدبیر شهید سلیمانی نقش و حضوری بسیار برجسته و تعیین کننده داشت و حاج قاسم سلیمانی بارها به این نقش مؤثر و تعیین کننده اشاره داشتند، اما همانگونه که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش فرمودند: «این نقش آفرینی مهم در آینده و در وقت خودش اعلام خواهد شد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین دستاوردهای و شرایط امروز نیروی هوایی ارتش گفت: در بحث توانمندسازی نیروهای مسلح، ساخت و تولید قطعات، سیستم‌ها و سامانه‌ها امروز انقلابی ایجاد شده است. چهل و یک سال است که نیروی هوایی با اقتدار و به بهترین شکل ماموریت‌هایش را انجام می‌دهد، مشکل قطعه نداریم و آمادگی رزمی لازم را برای مأموریت‌ها داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های این نیرو در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش نیز همانند سایر نیروهای مسلح کشورمان طراحی، تولید و به کارگیری انواع پهپادها را در دستور کار قرار داده و امروز توان ساخت پهپادها در بردبلند و کوتاه و مدت پروازی طولانی در انواع و اقسام رزمی، شناسایی و جنگ الکترونیک را داریم. خوشبختانه تنوع پهپادی بسیار خوبی داریم و ناوگان بسیار قدرتمندی در نیروی هوایی تشکیل شده که در کنار سایر نیروهای مسلح نقش مهم و برجسته‌ای در حوزه ارتقا توان دفاعی ایجاد کرده و در دکترین بازدارندگی ایران نقش برجسته ای دارد.

امیر هادیان گفت: در حوزه پهپادهای رزمی با بردبلند ابتکارات بسیار خوبی انجام گرفته و در رزمایش‌های آینده و به مناسبت‌های پیش رو به سمع و نظر مردم خواهد رسید.