العالم نوشت: احتمال می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا با خبری از خواب بیدار شود که آرزوی شنیدنش را نداشت و آن خبر، پرتاب نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران باشد که با موفقیت انجام شد و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا با این ادعا، که توافق هسته‌ای امضا شده با تهران در دوران "باران اوباما" شامل برنامه موشکی بازدارنده ایران و نقش منطقه‌ای ایران نمی‌شود، از این توافق خارج شد و با این کار، توصیه‌های همپیمانان خود و صاحبنظران بین‌المللی را نادیده گرفت که تأکید داشتند این توافق مختص برنامه هسته‌ای ایران است و هیچ ارتباطی با موضوعات دیگر ندارد. حال، ترامپ به‌ویژه بعد از محاصره همه‌جانبه و غیرسابقه علیه ایران و تحریم گسترده این کشور از جمله در زمینه دارو و غذا، آرزو نمی‌کرد و یا انتظار نداشت که چنین خیری را بشنود.

عاملی، که ترامپ و تیم نژادپرست و تندروی او از جمله "مایک پنس" و "مایک پمپئو" را به موفقیت سیاست محاصره و تحریم‌های تروریستی علیه ملت ایران مطمئن‌تر می‌کرد، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در ایران بود؛ امری که آنها را به این یقین رساند که ایران تن به مذاکره با ترامپ می‌دهد. همین تصور باعث شد که ترامپ از صادرات تجهیزات پزشکی و دارو برای مهار کرونا ممانعت به‌عمل بیاورد و حتی صندوق بین‌المللی را تحت فشار قرار داد تا به جمهوری اسلامی برای مواجهه با پیامدهای ایپدمی کرونا وام اعطا نکند.

موشک ماهواره‌بر چندمرحله‌ای "قاصد" از کویر مرکزی ایران با موفقیت در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. این نخستین ماهواره نظامی ایران است که با گذر از محاصره همه‌جانبه و ظالمانه آمریکا و از میانه بحران شیوع کرونا، با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت، و مهم‌تر از همه این‌ها، مهر تایید بر توهمات مریض‌‌گونه حاکم بر تیم تندرو و نژادپرستِ مقیم کاخ سفید زد که به زانو درآوردن ملت ایران را در سر می‌پروراند.