آمریکا نیازمند کمک ترکیه؛ آنکارا تجهیزات درمانی و قطعات ونتیلاتور ارسال می‌کند

 درخواست نیاز فوری ترامپ از ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «ملیت» می‌گوید دولت آنکارا، بعد از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، فروش قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفسی (ونتیلاتور) به ایالات متحده را تصویب کرد.
بر این اساس، ترامپ و اردوغان روز بیستم آوریل به صورت تلفنی درباره روابط دو جانبه از جمله مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» گفت‌وگو کردند.
به نوشته وبگاه «حریت»، ترامپ در این تماس تلفنی به اردوغان گفت که کمپانی‌های آمریکایی را به ساخت ونتیلاتور گماشته اما آنها یک قطعه اساسی در ساخت این دستگاه‌ها را ندارند و از ترکیه خواست در این زمینه به آمریکا کمک کند.
اردوغان نیز به همتای آمریکایی خود گفت به دلیل اینکه ترکیه مقدار کافی از این قطعات در اختیار دارد، می‌تواند به آمریکا در این زمینه کمک کند.
بر این اساس، دولت ترکیه همچنین موافقت کرده که میزان بالایی از تجهیزات درمانی و پزشکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله ماسک، روپوش بهداشتی (گان) و دیگر تجهیزات را برای آمریکا ارسال کند.
این در حالی است که گزارش بازرسی کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد که بیمارستان‌های این کشور با کمبود تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مواجه بوده و از دستورالعمل‌های دولت نیز دچار سردرگمی شده‌اند. 
بر اساس آمارهای اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده  و بیش از ۴۷ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی در بیمارستان‌های آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا همچنین جمعی از مسلمانان این کشور را به فکر کمک‌رسانی به آنها انداخته و برای کادر درمانی این کشور ماسک و لباس‌های محافظتی تهیه می‌کنند.